Katar már-már Dubaj népszerűségét veszélyezteti?

Napjainkra Katar egyre inkább közkedvelt célpontja lett a turistáknak, sőt egyes régióbeli elemzések szerint már lassan veszélyt jelent Dubaj népszerűségére és elsőbbségére. Az elmúlt években gomba módra szaporodnak a szállodák és a vendéglők a kis arab félszigeten - írja a Keletport.hu.

Azonban ehhez munkaerőre és személyzetre is szükség van, mivel ha folytatódik a jelenlegi trend, akkor 2030-ra 127 000 alkalmazottra lesz szükség a katari turisztikai szektorban.

"Jelenleg csak 20 000 turizmus és vendéglátás szakemberünk van, ami nagyon kevés. Előbb-utóbb szakképzet munkaerőt fog kellenünk importálni külföldről" - jelentette ki Hassan Al-Ibrahim, a Katari Turisztikai Hatóság elnöke, majd folytatta: "A szállodákkal mennyiségével jelenleg nincs gondunk. Napjainkban 81 hotel található az országban és további 110 építése folyamatban van. Igazából csak a szakképzet munkaerő hiányzik."

A Katari Turisztikai Hatóság emiatt úgy döntött, hogy jelentősen megnöveli és kibővíti a hazai turizmussal és vendéglátással foglalkozó egyetemek és főiskolák támogatását. Ezenfelül számos konferenciát - pl. most februárban - és külföldi szakembereknek gyakornoki/teljes munkaidős álláslehetőséget biztosítanak a szállodákban, legalábbis addig, amíg az arab emirátus ki nem termeli a saját szakképzett munkaerejét.

Mióta Katar megkapta a 2022-es foci világbajnokság rendezési jogát,azóta igencsak közkedvelt célpontja lett a külföldi turistáknak. 2013 harmadik negyedévében 57%-al megnőtt a szobafoglalások száma, ami 600 szobát jelent, miközben 2012-ben csak 4,7%-os volt a növekedés az előző évhez képest.

A katari négy és öt csillagos hoteljei felújítása is 2013-ban zajlott, ami kb. 85,3 millió katari riálba (500 milliárd forintba) került. A Katari Turisztikai Hatóság kijelentette, hogy megnövelik a szállodáknak nyújtott támogatást, mivel az a céljuk, hogy a 2022-es futball világbajnokság előtt 90 000 szoba várja a szurkolókat.

Forrás: keletport.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.