Kedvezőbb turisztikai mutatók

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) végleges adatai szerint jóval kedvezőbben alakult a turizmus 2006-ban; a végleges adatok a beutazó és a belföldi forgalom esetében is több százalékponttal jobb eredményt mutatnak, mint az előzetes adatok.

A KSH végleges adatai szerint a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken 7,2 millió vendég mintegy 19,7 millió vendégéjszakát töltött el 2006-ban. A vendégek száma 1,7%-kal bővült, a vendégéjszakák száma stagnált (-0,4%). A külföldi vendégek száma a korábban publikált 5,8 helyett 4%-kal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 8,8 helyett 6,8%-kal maradt el a 2005. évi értékektől. A belföldi vendégforgalmat dinamikus növekedés jellemezte: a vendégek száma 7,1, a vendégéjszakák száma 7,2%-kal nőtt. Ez az elmúlt hét év legmagasabb értéke. (A korábban publikált előzetes adatok szerint ez a két érték +3 és +2,8% volt.) A kereskedelmi szálláshelyek közül a szállodák teljesítménye kiemelkedően jól alakult, amelynek hátterében a 10%-ot meghaladó belföldi vendég- és vendégéjszakaszám-bővülés áll. (Előzetes/végleges adatok: belföldi vendégszám +8,0/+11,3%, vendégéjszaka szám +9,5/12,9%.) A kereskedelmi szálláshelyek közül a szállodák, valamint a panziók esetében figyelhető meg jelentősebb különbség az előzetes és a végleges adatok között. Növekedett a vendégéjszakák száma a szállodákban, ezen belül a háromcsillagos hotelekben, az ifjúsági szállókon és az üdülőházakban.
2006-ban a legdinamikusabb vendégéjszaka szám bővülést az Észak-Alföldön (+16,3%), a Közép- és a Nyugat-Dunántúlon (6,5-6,5%) regisztrálták. A vendégéjszakák száma a Dél-Dunántúlon és a Nyugat-Dunántúlon is növekedett. Ez a mutató a Balaton esetében stagnált (-0,7%), a külföldi forgalom kiesését (-13,4%) a belföldi forgalom bővülése (+13,9%) kompenzálta. A legfontosabb küldőpiacok közül Ausztria és Lengyelország esetében az előzetesen jelzett csökkenéssel szemben nőtt a vendégforgalom. A kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált vendégéjszakák száma alapján legfontosabb küldőországok közül dinamikus növekedés jellemezte a román (+10,9%), a lengyel (+7,8%) és az amerikai (+6,6%) vendégéjszakák számát. A magyarországi kereskedelmi szálláshelyek 2006-ban 132 milliárd forint szállásdíj-bevételt realizáltak, ami 15,6%-os növekedést jelent a 2005-höz képest. A szállásdíj-bevételek kétharmada a külföldi vendégektől származott, a belföldi és a külföldi szállásdíj-bevételek hasonló mértékű bővülést mutattak. A kereskedelmi szálláshelyeken belül a szállodák szerepe kiemelkedő: minden 100 forint bevételből 87 forint itt képződik, az elmúlt évben a szállodákban 115 milliárd forintnyi bevétel realizálódott. A külföldi szállásdíj-bevételeknek jóval magasabb aránya képződik a szállodákban (92,6%), mint a belföldinek (76,8%). A vendégforgalomban tapasztalható tendenciákkal összhangban, a belföldi szállásdíj-bevételek a Budapest-Közép-Dunavidék régió kivételével minden régióban növekedtek, a külföldi vendégek pedig két régió kivételével ugyancsak többet fizettek a szálláshelyi szolgáltatásokért, mint 2005-ben. Összességében a szállodai szállásdíj-bevételek a Tisza-tó és a Közép-Dunántúl kivételével minden régióban 10%-ot meghaladó mértékben emelkedtek.
A Magyar Turizmus Zrt. a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan, 2007 nyarán aktualizálja a 2006. évi végleges adatokat tartalmazó Turizmus Magyarországon című, magyar és angol nyelven elérhető statisztikai leporellót. A kiadvány elektronikus formában a www.itthon.hu honlapról tölthető le, illetve nyomtatott formában a Magyar Turizmus Zrt-nél megtalálható. Szintén az MT Zrt. oldaláról tölthetőek le az előzetes adatokat a végleges adatokkal összehasonlító statisztikai táblák.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.