2ht Kezdjük a végénél: 7 millió palack magyar bort eladni a rendkívül igényes angol piacon – jelentős tett. Mi a titka a sikeres szigetországi borexportnak?
2ht Milyen az a bor, amelyet kiszállítanak?
– Friss, jó illatú, üde, gyümölcsös, tiszta aromájú.
2ht Milyen árkategóriába tartozik? Ki veszi a britek közül az önök termékeit?
– 4 font körüli összegért kaphatók a szupermarketekben (ebből természetesen 1 font a királynőé, azaz ennyi az adó), így a középkategóriás borok közé tartoznak. Elsősorban a leggyorsabban növekvő borivó- és borvásárlórétegnek, az egyedülálló nőknek, lányoknak, baráti társaságoknak kínáljuk a Riverview borcsaládot, ők a célközönség. Hirdetéseinket, marketingakcióinkat is ehhez az image-hez igazítjuk: női lapokban, fodrászszalonok magazinjaiban, szupermarketek újságjaiban hirdetünk, ott jelenünk meg kedvezményes kuponokkal, akcióink ismertetésével.
2ht A legsikeresebb 50 magyar nő közt szerepel.
– Ez a megtisztelő cím inkább arról szól, a sok-sok sikeres nő közül ki az az 50, aki névvel, arccal vállalni merte, hogy amit csinál, annak van értelme és nyereséges. Főként annak örülök, hogy az esetem azt példázza, becsületes munkával is lehet jelentős eredményeket elérni. Nem kell ahhoz ma maffiózónak lenni, lopni, csalni, hazudni, hogy valaki sikeressé váljék.
2ht A TOP-on van. Hogyan tovább?
– Idáig az életemben 6-7 évenként mindig történt egy-egy nagyobb változás. Most már beletörődtem abba, hogy 14 éve gyakorlatilag ugyanazzal foglalkozom. Bár a múltkor megfordult a fejemben, milyen nagy kihívás lenne a friss, érett magyar gyümölcsöket nagy tételben értékesíteni külföldön. Hiszen az ízük, zamatuk semmihez sem hasonlítható. Azonban az értékesítés, a szállítás, a megfelelő hűtés, mindez együttvéve nem akármilyen logisztikai feladat. Talán egyszer kipróbálom, vajon sikerül-e megvalósítanom?