Keszthely: kitárják a kapukat

Látványos gesztussal kezdi igazgatói munkáját a keszthelyi Helikon Kastélymúzeum élén Pálinkás Róbert. Ennek egyik első lépése a kastély kapuinak jelképes szélesre tárása a nagyközönség előtt.

A tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. új vezetői szemléletet, gyors gazdasági stabilizálást, és a működés új, hatékonyabb alapokra helyezését várja a napokban kinevezett igazgatótól. További fontos cél a kastély és a város kapcsolatának megerősítése, mindkét fél kölcsönös fejlődése érdekében. 

Pálinkás Róbert elmondta: pályázati lehetőségek felkutatásával, fejlesztési projektek kidolgozásával és megvalósításával szeretne többletforrásokat szerezni az intézménynek.

- Az elmúlt négy évben sorozatos pályázati kudarcok, sikertelenség jellemezte a kastély menedzsmentjét; milliárdos nagyságrendű a veszteség, amit az intézmény – és így Keszthely városa – elszenvedett az elmúlt időszakban. A régió többi fejlesztési tervét is hátrányosan érintette ugyanis, hogy a környék uniós turisztikai, örökségvédelmi keretét a kastély feltételezett támogatására hivatkozva állapították meg alacsony összegben – tette hozzá. – A kastély irányítása alá tartozó, Keszthely belvárosában régóta csúnya sebhelyként éktelenkedő, romos és életveszélyes Amazon szálló, vagy éppen a szintén jobb sorsra érdemes fenékpusztai kiskastély vészesen romló állapota gyors cselekvést igényel.

Új alapok, másfajta vezetés

Első munkanapján az új igazgató állományértekezleten mutatkozott be a kastély dolgozóinak. Ismertette elvárásait, és biztosította kollégáit arról, hogy továbbra is számít a munkájukra; ám mindezt új irányok mentén, a működés hatékonyabbá tételével. 

Elmondta: nem egyszemélyes irányítással, hanem szakértői team-munkában tervezi az intézmény vezetését, amelyben a kulturális, gazdasági és marketing területek egyaránt megkapják a fontosságuk szerint nekik járó szerepet. 

A Balaton fővárosa és a Festetics-kastély – egységben

Jövőbeli terveiről szólva Pálinkás Róbert kiemelt feladatának tekinti a várossal való kapcsolat megújítását, szorosabbra fűzését.

- Az eddigi időszak mindkét félnek hátrányos elkülönülése után végre együtt dolgozhat a város és a kastély. A cél közös, ennek érdekében szükséges erőink és értékeink egyesítése, közös projektek kidolgozása, akár együttes pályázati forrásszerzés, egységes programkínálat kialakítása és összehangolt fellépés a turisztikai marketing területén – emelte ki Pálinkás Róbert, aki főállású alpolgármesteri tisztségéről lemondva, egy évre vállalta új megbízatását. – A szakszerű marketingmunka kialakítása, az ilyen irányú tevékenység megsokszorozása egyébként is sürgető feladat, melyet ráadásul gyakorlatilag a nulláról kell elindítanunk, az előző vezetés ugyanis ezt valamiért nem tartotta szükségesnek. Fontos például, hogy a kastély ad éppen otthont egy jelentős Munkácsy-gyűjteménynek, de mit sem ér, ha (megfelelő marketing hiányában) gyakorlatilag nem is tud az ország az egyedülálló tárlatról – tette hozzá az ügyvezető. – A tervek között szerepel a kastély látogatóbarátabbá, a kiállítások interaktívvá tétele, ezáltal is növelve a vendégszámot. 

Idén először a Múzeumok Éjszakája keszthelyi rendezvénysorozatában is résztvesz a Festetics Kastély.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.