A tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. új vezetői szemléletet, gyors gazdasági stabilizálást, és a működés új, hatékonyabb alapokra helyezését várja a napokban kinevezett igazgatótól. További fontos cél a kastély és a város kapcsolatának megerősítése, mindkét fél kölcsönös fejlődése érdekében.
Pálinkás Róbert elmondta: pályázati lehetőségek felkutatásával, fejlesztési projektek kidolgozásával és megvalósításával szeretne többletforrásokat szerezni az intézménynek.
- Az elmúlt négy évben sorozatos pályázati kudarcok, sikertelenség jellemezte a kastély menedzsmentjét; milliárdos nagyságrendű a veszteség, amit az intézmény – és így Keszthely városa – elszenvedett az elmúlt időszakban. A régió többi fejlesztési tervét is hátrányosan érintette ugyanis, hogy a környék uniós turisztikai, örökségvédelmi keretét a kastély feltételezett támogatására hivatkozva állapították meg alacsony összegben – tette hozzá. – A kastély irányítása alá tartozó, Keszthely belvárosában régóta csúnya sebhelyként éktelenkedő, romos és életveszélyes Amazon szálló, vagy éppen a szintén jobb sorsra érdemes fenékpusztai kiskastély vészesen romló állapota gyors cselekvést igényel.
Új alapok, másfajta vezetés
Első munkanapján az új igazgató állományértekezleten mutatkozott be a kastély dolgozóinak. Ismertette elvárásait, és biztosította kollégáit arról, hogy továbbra is számít a munkájukra; ám mindezt új irányok mentén, a működés hatékonyabbá tételével.
Elmondta: nem egyszemélyes irányítással, hanem szakértői team-munkában tervezi az intézmény vezetését, amelyben a kulturális, gazdasági és marketing területek egyaránt megkapják a fontosságuk szerint nekik járó szerepet.
A Balaton fővárosa és a Festetics-kastély – egységben
Jövőbeli terveiről szólva Pálinkás Róbert kiemelt feladatának tekinti a várossal való kapcsolat megújítását, szorosabbra fűzését.
- Az eddigi időszak mindkét félnek hátrányos elkülönülése után végre együtt dolgozhat a város és a kastély. A cél közös, ennek érdekében szükséges erőink és értékeink egyesítése, közös projektek kidolgozása, akár együttes pályázati forrásszerzés, egységes programkínálat kialakítása és összehangolt fellépés a turisztikai marketing területén – emelte ki Pálinkás Róbert, aki főállású alpolgármesteri tisztségéről lemondva, egy évre vállalta új megbízatását. – A szakszerű marketingmunka kialakítása, az ilyen irányú tevékenység megsokszorozása egyébként is sürgető feladat, melyet ráadásul gyakorlatilag a nulláról kell elindítanunk, az előző vezetés ugyanis ezt valamiért nem tartotta szükségesnek. Fontos például, hogy a kastély ad éppen otthont egy jelentős Munkácsy-gyűjteménynek, de mit sem ér, ha (megfelelő marketing hiányában) gyakorlatilag nem is tud az ország az egyedülálló tárlatról – tette hozzá az ügyvezető. – A tervek között szerepel a kastély látogatóbarátabbá, a kiállítások interaktívvá tétele, ezáltal is növelve a vendégszámot.
Idén először a Múzeumok Éjszakája keszthelyi rendezvénysorozatában is résztvesz a Festetics Kastély.