Az Európa mint turisztikai desztináció tengerentúli piacokon való promócióját fő célul kitűző Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) Kutatói Munkacsoportja (Market Intelligence Group, MIG) március 12. és 14. között, Reykjavíkban tartotta 28. éves közgyűlését. A közgyűlésen megválasztották a Kutatói Munkacsoport új elnökét és alelnökeit is.
Az ETC Market Intelligence Group elnöke Vincent Nijs, a VisitFlanders kutatási részlegének vezetője lett. Nagy megtiszteltetés Magyarország számára, hogy a Magyar Turizmus Zrt. két kutatóját, Halassy Emőke irodavezetőt és Mester Tünde vezető kutatót alelnöknek kérték fel. A csoport harmadik alelnökének Peter Nash-t, a Tourism Ireland stratégiai igazgatóját választották meg.
Az ETC Market Intelligence Group a turisztikai kutatásban nemzetközi szinten elismert tudásbázist képvisel, és élenjáró európai turisztikai kutatókat fog össze. Olyan aktív fórum a szakértők számára, ahol megoszthatják egymással ismereteiket és a piaci információk gyűjtésére, rendszerezésére vonatkozó stratégiákat. A szakértők által megfogalmazott irányelvek mentén kidolgozandó kutatási program célja segíteni az európai desztinációkat egyéni versenyelőnyük növelésében és megerősíteni Európa pozícióját a világ első számú desztinációjaként.
Forrás: Turizmus Online