Kevés magyarnak van európai betegbiztosítási kártyája

Bevezetése után öt évvel az EU minden harmadik lakójának, összesen 180 európainak van az egész Unió területén érvényes európai egészségbiztosítási kártyája. A magyaroknak mindössze 5,5 százaléka rendelkezik ugyanakkor ilyen EÜ-kártyával.

A bevezetése óta eltelt öt évben eddig 180 millió, vagyis minden harmadik európai tett szert arra az európai egészségbiztosítási kártyára, amely szükség esetén orvosi ellátás igénybevételére jogosítja fel tulajdonosát, bárhol is tartózkodjon az Európai Unióban. Összesen 31 európai ország (a 27 EU-tagállamon túl Norvégia, Liechtenstein, Svájc és Izland) használhatja a kártyát hirtelen megbetegedés vagy baleset esetén szükségessé vált orvosi ellátások igénybevételére.

Az európai EÜ-kártya – amely 2004 júniusában az úgynevezett E111-es formanyomtatvány helyébe lépett – minden olyan orvosi ellátást lefed, amely egy másik országban történő ideiglenes tartózkodás alatt szükségessé válhat a 31 országban. Megbetegedés vagy baleset esetén a kártya a helyi betegekkel megegyező orvosi ellátásra jogosítja fel tulajdonosát. Mintha csak biztosítva lennének a fogadó országban. A kártyát ugyanakkor kizárólag a közegészségügyi szolgáltatások igénybevételére lehet használni és az nem helyettesítheti a kiegészítő utasbiztosításban felajánlott plusz szolgáltatásokat.

Az európai egészségbiztosítási kártya használatában igen nagy különbség van a tagállamok között. Miközben Olaszországban, Ausztriában, Csehországban és Svájcban majdnem az egész lakosság rendelkezik ilyen dokumentummal, addig Bulgáriában, Romániában, Görögországban, Spanyolországban és Lengyelországban kevesebb mint a lakosság 5 százaléka. Magyarországon is mindössze 555 ezer kártyát adtak ki, ami a lakosság 5,5 százalékának felel meg. Csehországban, Ausztriában és másutt ugyanakkor az is hozzájárult a kártya széleskörű elterjedéséhez, hogy azt összevonták a hazai betegbiztosítási kártyával (annak hátsó oldalán található).

A Bizottság egy tájékoztatási kampányt indít a kártya jobb megismerése érdekében a tagállamokban. (BruxInfo)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.