A felmérés szerint az elmúlt évben 770 ügynökség zárt be, így jelenleg 11 866 iroda működik a piacon. Az idei év végére 3%-os növekedést prognosztizálnak. Hasonló emelkedésre számítottak az előző évben is, ám a valós eredmények jelentősen elmaradtak a tervezettektől. A turistapiac eredményeivel szemben azonban virágzik az üzleti utaztatás, ebben a szegmensben akár 3-5%-os növekedést prognosztizálnak. A FVW kutatói 22 utazási irodai szervezetet kérdeztek meg. A különböző láncok, franchise-rendszerek és együttműködések közel 40 márkát képviselnek és a teljes forgalom 97%-át termelik ki. A megkérdezett vállalatok közül hat jelentősen túllépte a milliárdos bevételt. A dobogó tetején a Rewe Touristik áll 4,3 milliárdos forgalommal. A ranglétrán két szövetség követi: a QTA, amely 6420 irodával 3,7 milliárdos forgalmat bonyolít és a TMCV, amely 2252 ügynökséggel 2,5 milliárdos bevételt ér el. A TUI – „TUI Leisure Travel“ nevű leányvállalatával – a negyedik helyen áll. A képzeletbeli dobogó ötödik fokára a BCD Travel és a Lufthansa City Center léphetett fel. Az FVW az elektronikus kereskedelmet is górcső alá vette: a 30 vezető németországi weboldal forgalma 2006-ban az előző évi 1,7-ről 2,4 milliárdra növekedett, miközben a vállalatok pozíciója részint megváltozott. Továbbra is a csúcson áll a start.de és a bahn.de portálokkal a Deutsche Bahn (DB), amely nagy előnyre tett szert legfőbb konkurenseivel az Expediával és az Opodoval szemben. A DB mindeddig az egyetlen olyan nagy közlekedési vállalat, amely oldalain teljes körű utazási kínálatot nyújt.
Kevesebb utazási iroda – nagyobb bevétel
A FVW közelmúltban kiadott az „Utazási iroda láncok és együttműködések“ címmel megjelent kutatása szerint az elmúlt évben 0,7 %-kal növekedtek utazási irodai bevételek Németországban, a teljes forgalom 20,83 milliárd eurót tett ki.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.