Kevesebb utazási iroda – nagyobb bevétel

A FVW közelmúltban kiadott az „Utazási iroda láncok és együttműködések“ címmel megjelent kutatása szerint az elmúlt évben 0,7 %-kal növekedtek utazási irodai bevételek Németországban, a teljes forgalom 20,83 milliárd eurót tett ki.

A felmérés szerint az elmúlt évben 770 ügynökség zárt be, így jelenleg 11 866 iroda működik a piacon. Az idei év végére 3%-os növekedést prognosztizálnak. Hasonló emelkedésre számítottak az előző évben is, ám a valós eredmények jelentősen elmaradtak a tervezettektől. A turistapiac eredményeivel szemben azonban virágzik az üzleti utaztatás, ebben a szegmensben akár 3-5%-os növekedést prognosztizálnak. A FVW kutatói 22 utazási irodai szervezetet kérdeztek meg. A különböző láncok, franchise-rendszerek és együttműködések közel 40 márkát képviselnek és a teljes forgalom 97%-át termelik ki. A megkérdezett vállalatok közül hat jelentősen túllépte a milliárdos bevételt. A dobogó tetején a Rewe Touristik áll 4,3 milliárdos forgalommal. A ranglétrán két szövetség követi: a QTA, amely 6420 irodával 3,7 milliárdos forgalmat bonyolít és a TMCV, amely 2252 ügynökséggel 2,5 milliárdos bevételt ér el. A TUI – „TUI Leisure Travel“ nevű leányvállalatával – a negyedik helyen áll. A képzeletbeli dobogó ötödik fokára a BCD Travel és a Lufthansa City Center léphetett fel. Az FVW az elektronikus kereskedelmet is górcső alá vette: a 30 vezető németországi weboldal forgalma 2006-ban az előző évi 1,7-ről 2,4 milliárdra növekedett, miközben a vállalatok pozíciója részint megváltozott. Továbbra is a csúcson áll a start.de és a bahn.de portálokkal a Deutsche Bahn (DB), amely nagy előnyre tett szert legfőbb konkurenseivel az Expediával és az Opodoval szemben. A DB mindeddig az egyetlen olyan nagy közlekedési vállalat, amely oldalain teljes körű utazási kínálatot nyújt.

Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.