Kezdődik a balatoni szezon

Május elsejével hivatalosan is megnyit a balatoni turisztikai szezon, amelynek apropóján a Magyar Turizmus Zrt. tanulmányutat szervezett április 28-án a régióba.

A szezonnyitó sajtótájékoztatón dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta: erős 2007-es évet zárt a Balaton. A régió a tavalyi évben összesen 1,2 millió vendéget fogadott, akik összesen 4,5 millió vendégéjszakát töltöttek el itt. Ez 2006-hoz képest 6,2 százalékos vendégszám bővülést és 1,7 százalékos vendégéjszakaszám növekedést jelent. A belföldi vendégéjszakák 71 százaléka a szállodákban realizálódott a régióban tavaly. A külföldi éjszakáknál ez az arány 54,5 százalék volt. Az átlagos tartózkodási idő 4,3 százalékkal csökkent, adódóan abból, hogy a vendégek gyakrabban, de rövidebb időre utaznak. Az átlagosan tartózkodási idő a külföldiek esetében 2,9, a belföldi vendégek esetében 5,4 nap volt tavaly a régióban. A Balaton környékén található izgalmas programoknak, a minőség javulásának és a vállalkozók által kínált szolgáltatások ár-érték arányának köszönhetően fordulat állt be a régió turizmusában, és 2007-ben az országos átlagot meghaladó növekedés jellemezte a balatoni régiót. A külföldi és a belföldi turisták által legkedveltebb belföldi úti célok között található a Balaton, a Balaton-parti főbb városok pedig benne vannak a top tízben. A tóhoz a belföldiek és a külföldiek egyaránt vízparti üdülési céllal érkeznek, minden más motiváció ehhez képest jelentősen hátrányba szorul. Hazánk szálláshelykínálatának negyede található ebben a régióban. 500-nál több kereskedelmi szálláshely, 30 ezernél több szobával és közel 80 ezer férőhellyel. A régió szállásdíjbevétele 20 milliárd forint volt, ami 11,7 százalékos növekedést jelent 2006-hoz képest. A régióba utazó külföldiek területi megoszlását nagyon erős koncentráltság jellemzi: a külföldi vendégek 80 százaléka 5 fő küldőpiacról érkezik (Németország 52,6%, Ausztria 11,7%, Hollandia 6,4%, Dánia 5,8%, Oroszország 3,6%, egyéb országok 20%).  A Magyar Turizmus Zrt. célja ennek a koncentráltságnak a csökkentése, másrészt a szezon széthúzása. A Balatonnál még mindig nagyon jelentős a szezonalitás, a legerősebb a középső három hónap. Ez az egyre több egész évben nyitva tartó szállodával, valamint a gyógy- és konferencialehetőségek bővítésével orvosolható. Az elmúlt évek során átrendeződött a kereslet, amely a magasabb kategóriájú szálláshelyek irányába tolódott el. Róna Iván beszélt az MT Zrt új arculatáról és a Vízek éve 2008 kampányról, amelyben május hónapban a Balatoni szolgáltatók kínálnak 3=4 kedvezményeket. Dani Barbara, a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Projekt Irodájának igazgatója beszámolt a balatoni régió sikeres téli "Nagyi ingyen" kampányáról, amelybe a becsatlakozó szolgáltatók a nagyi számára valamilyen szolgáltatást ingyenesen adtak. Az MT Zrt belföldi kampányában májustól a természetes vizek kerülnek a középpontba. A régióban a májusi 3=4 akcióhoz 36 szálloda és kemping, valamint 8 strand csatlakozott. A Balaton promóciója azonban nem csak májusban, hanem egészen augusztusig tart. A „Balatoni Víz-party a vízparton” rendezvény keretében június 21. és augusztus 9. között minden hétvégén más strand kínál programokat.

Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.