Kezdődik a balatoni szezon

Május elsejével hivatalosan is megnyit a balatoni turisztikai szezon, amelynek apropóján a Magyar Turizmus Zrt. tanulmányutat szervezett április 28-án a régióba.

A szezonnyitó sajtótájékoztatón dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta: erős 2007-es évet zárt a Balaton. A régió a tavalyi évben összesen 1,2 millió vendéget fogadott, akik összesen 4,5 millió vendégéjszakát töltöttek el itt. Ez 2006-hoz képest 6,2 százalékos vendégszám bővülést és 1,7 százalékos vendégéjszakaszám növekedést jelent. A belföldi vendégéjszakák 71 százaléka a szállodákban realizálódott a régióban tavaly. A külföldi éjszakáknál ez az arány 54,5 százalék volt. Az átlagos tartózkodási idő 4,3 százalékkal csökkent, adódóan abból, hogy a vendégek gyakrabban, de rövidebb időre utaznak. Az átlagosan tartózkodási idő a külföldiek esetében 2,9, a belföldi vendégek esetében 5,4 nap volt tavaly a régióban. A Balaton környékén található izgalmas programoknak, a minőség javulásának és a vállalkozók által kínált szolgáltatások ár-érték arányának köszönhetően fordulat állt be a régió turizmusában, és 2007-ben az országos átlagot meghaladó növekedés jellemezte a balatoni régiót. A külföldi és a belföldi turisták által legkedveltebb belföldi úti célok között található a Balaton, a Balaton-parti főbb városok pedig benne vannak a top tízben. A tóhoz a belföldiek és a külföldiek egyaránt vízparti üdülési céllal érkeznek, minden más motiváció ehhez képest jelentősen hátrányba szorul. Hazánk szálláshelykínálatának negyede található ebben a régióban. 500-nál több kereskedelmi szálláshely, 30 ezernél több szobával és közel 80 ezer férőhellyel. A régió szállásdíjbevétele 20 milliárd forint volt, ami 11,7 százalékos növekedést jelent 2006-hoz képest. A régióba utazó külföldiek területi megoszlását nagyon erős koncentráltság jellemzi: a külföldi vendégek 80 százaléka 5 fő küldőpiacról érkezik (Németország 52,6%, Ausztria 11,7%, Hollandia 6,4%, Dánia 5,8%, Oroszország 3,6%, egyéb országok 20%).  A Magyar Turizmus Zrt. célja ennek a koncentráltságnak a csökkentése, másrészt a szezon széthúzása. A Balatonnál még mindig nagyon jelentős a szezonalitás, a legerősebb a középső három hónap. Ez az egyre több egész évben nyitva tartó szállodával, valamint a gyógy- és konferencialehetőségek bővítésével orvosolható. Az elmúlt évek során átrendeződött a kereslet, amely a magasabb kategóriájú szálláshelyek irányába tolódott el. Róna Iván beszélt az MT Zrt új arculatáról és a Vízek éve 2008 kampányról, amelyben május hónapban a Balatoni szolgáltatók kínálnak 3=4 kedvezményeket. Dani Barbara, a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Projekt Irodájának igazgatója beszámolt a balatoni régió sikeres téli "Nagyi ingyen" kampányáról, amelybe a becsatlakozó szolgáltatók a nagyi számára valamilyen szolgáltatást ingyenesen adtak. Az MT Zrt belföldi kampányában májustól a természetes vizek kerülnek a középpontba. A régióban a májusi 3=4 akcióhoz 36 szálloda és kemping, valamint 8 strand csatlakozott. A Balaton promóciója azonban nem csak májusban, hanem egészen augusztusig tart. A „Balatoni Víz-party a vízparton” rendezvény keretében június 21. és augusztus 9. között minden hétvégén más strand kínál programokat.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.