Mint arról a Napi Turizmus tegnap beszámolt, a 30 milliárd forintból felújítandó Margit-hídon az eredeti, a Magyar Kerékpáros Klub szakembereivel történt hosszú egyeztetés során megszületett tervek ellenére mégsem épül kerékpársáv a híd déli járdáján. Az eredeti megállapodás értelmében az északi, Margitsziget felőli oldalon kétirányú gyalog- és kerékpárút, a déli oldalon pedig kerékpársáv létesülne.
A fővárosi önkormányzat szerkesztőségünkbe eljuttatott közleményében állítja, hogy a kerékpáros szakmai szervezetek képviselői tudtak arról, hogy a déli oldalon létesítendő kerékpársáv, a rekonstrukció során mégsem valósul meg. Az önkormányzat közleménye szerint a déli kerékpársáv azon túl, hogy műemlékvédelmi és műszaki okok miatt nem kivitelezhető, még balesetveszélyes is. A balesetveszély okát a Főváros a déli járda jelentős gyalogos forgalmának, illetve az onnan fényképező turisták és a hídon közlekedő kerékpárosok találkozásában látja. Az idegenforgalmi szezonban is különböző napszakokban többszöri alkalommal kerékpárjával a hídon áthaladó munkatársunk úgy találta, hogy a gyalogos forgalom jelentős része az északi járdán áramlik, mivel onnan lépcsők és a végletekig összefirkált, vizeletszagú aluljáró híján egyszerűbb megközelíteni a Margitsziget zöldjét. A szigeti bejárónál álló magas padka és a hídfőknél lévő jelentős kerülő miatt az északi járdát eddig se részesítették előnyben a kerékpárosok; vagy a déli járdán közlekednek, vagy az úttesten, rendhagyó esetben a villamossíneken.
A kerékpáros érdekvédelmi szervezetek, köztük a kerékpáros közlekedés újraélesztésében kiemelkedő szerepet játszó Critical Mass mozgalom kedden egyet nem értése jeléül délután fél hat és hat között demonstrációt szervez a Margit-híd déli járdáján.