A JR East Water Business Co, a JR East nevű vasúttársaság leányvállalata úgy fejlesztette ki a gépeket, hogy azok speciális érzékelőikkel felmérjék a feléjük közeledő vásárlót. Miután az illető odaér, a számára ajánlott italok gombja mellett kigyullad az ”ajánlott” felirat. Az automata a vásárló neme és kora mellett még az adott napszakot is figyelembe veszi.
”Férfi vásárlóinknak eszpresszó kávét ajánl a gép, mivel tapasztalataink szerint ők ezt fogyasztják a leggyakrabban.” - nyilatkozta a cég szóvivője a Sun című lapnak. ”Az ötven év feletti vásárlók a zöld teát szokták kedvelni. A húszas éveikben járó hölgyeknek szintén teát ajánlunk, vagy valamilyen mérsékelten édesített üdítőt, mivel a felmérések szerint ők ezeket részesítik előnyben.” - folytatta a szóvivő.
A tervezők úgy találták, hogy az automatával létesített közvetlen kapcsolat jóval szórakoztatóbbá teszi a vásárlást, ami így valódi élménnyé válhat. Egyelőre csupán egyetlen ilyen gép üzemel Tokió egy pályaudvarán, de a cég további öt elhelyezését tervezi. (betegszoba.hu)