A hétfőn indult reklámhadjárat - amelyet a híres Saatchi and Saatchi ügynökség vezényel le - egyrészt 60 másodperces klipekből fog állni, amelyeket a CNN amerikai hírtévében, a BBC brit közszolgálati adón, továbbá a Euronews, a CNN Türk, a Bloomberg és a Eurosport tv-csatornákon vetítenek. Emellett informatív hirdetések jelennek meg az országról olyan nagy nemzetközi hetilapokban mint a The Economist vagy a Newsweek.
A Saatchi and Saatchi januárban nyerte el a pristinai kormány által kiírt 5,7 millió eurós megbízást. A reklámkampányt ünnepélyes külsőségek között indították el; a ceremónián jelen volt Fatmir Sejdiu koszovói elnök és Hashim Thaci koszovói kormányfő is. Eddig a világ 62 országa ismerte el Koszovó függetlenségét, köztük az Európai Unió legtöbb állama és az Egyesült Államok. Szerbia nem hajlandó elfogadni egykori tartománya egyoldalú kiválását, és az ENSZ-tagállamok által előterjesztett jogvitákkal foglalkozó hágai Nemzetközi Bírósághoz fordult. A bíróság december elején fogja először tanulmányozni a kérdést. (MTI)