A Magyar Autóklub utazási irodájának az igazgatója, Czeiszing Miklós elég jól ismeri a cég ügyeit, hiszen 22 éve, egyetemista korában kezdett el dolgozni a Magyar Autóklubnál, ahol végigjárta a klasszikus szamárlétrát: volt bedolgozó idegenvezető, idegenforgalmi ügyintéző, majd referens. Az első időkben lakókocsis kempingcsoportokat kísért, később autós klubtúrákat vezetett, oldtimer találkozókat szervezett a közgazdaságtudományi egyetemet végzett szakember. Az elmúlt két évtized során persze jelentősen át is alakult a Magyar Autóklub utazási irodája, amely eredetileg a klubtagok utaztatására alakult, de azóta teljes mértékben nyitott a nagyközönség felé. Tour-operációs részlegük jelenleg öt referenssel működik, évente 4-5 katalógust adnak ki: belföldi, tengerparti és buszos túrák, továbbá városlátogatások, valamint tél–tavasz témakörében. Az igazgató elismeri, hogy az Autoclub Travel nem annyira ismert, mint amennyire 12 irodából álló hálózatuk érdemesítené őket, pedig a legtöbb megyeszékhelyen ott vannak, Budapesten pedig három irodájuk is működik. Előnyük, hogy egy tőkeerős cég, a Magyar Autóklub áll mögöttük. Ki- és beutaztatással egyaránt foglalkoznak, kínálatukban legnépszerűbbek az egyéni utazások. Az európai autóklubok partnereként autós csomagtúrákat és zenei utakat is kínálnak. Hagyományosan erősek olasz kiutazásban, Ca'Savio kempingjében van több telepített lakókocsijuk. Az utazási terméken túl számos egyéb szolgáltatást is értékesítenek. Magyar, osztrák, szlovák és cseh autópálya- matricát árusítanak, szállást is kínálnak a kempingtől a szállodáig minden kategóriában, múzeumbérletet, kompjegyet, útikönyvet árusítanak, személygépkocsira külföldi műszaki meghibásodás esetén érvényes biztosítást is kötnek. Az utasok az idén már az iroda modern honlapján is és a Magyar Autóklub 50 műszaki állomásán is megtalálják az aktuális ajánlatokat. Céljuk irodát nyitni azokon a megyeszékhelyeken, ahol még nincsenek ott. Egy éven belül Győrben és egy budapesti bevásárlóközpontban szeretnének megjelenni. Több nemzetközi szervezetben (pl. AIT, FIA) ők képviselik Magyarországot.
A világ négy keréken
Az Autoclub Travel egy éve kötött szerződést Közép-Európa legnagyobb autós élményparkja, az Autostadt hazai képviseletéről. A Wolfsburgban, a Volkswagen-gyár tőszomszédságában működő létesítmény 2000 júniusában nyílt meg, azóta a világ minden részéből évente több mint kétmillió látogatót vonz. A csodaváros felejthetetlen kikapcsolódást nyújt minden korosztály számára. A Hannover és Berlin között fekvő témapark az ember és az autó kapcsolatát járja körül, de havonta változó témákat is a középpontba állít az egészséges életmódtól a legújabb műszaki megoldásokig. A legtöbb német, osztrák vagy holland látogató egyébként azért utazik Wolfsburgba, hogy itt, a gyár tőszomszédságában vegye át legújabb Volkswagenjét. A komplexum 48 méter magas ikertornyaiban, 20 szinten összesen 400 autót állítanak ki egyszerre. Czeiszing Miklós azt szeretné, ha előbb-utóbb a magyar autósok is átvehetnék itt Volkswagenjüket. Annak is érdemes elutaznia ide, aki az autógyártás múltjáról, vagy a Volkswagen-csoporthoz tartozó többi márkáról (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Lamborghini, Bentley) akar alaposabb információkhoz jutni. Az autógyártás története az Időházban elevenedik meg: széles a kínálat a Ford híres T-modelljétől a Porsche vagy a Citroen klasszikus típusaiig. A fiatalabb generációk tagjait várja az AutoLab, ahol a legmodernebb technológia segítségével ismerkedhetnek az autótechnikával a gyerekek. Bárki kipróbálhatja vezetési tehetségét a park gyakorlópályáján, ahol egy Touareg dzsippel sivatagi környezetben, patakmederben vagy sziklás domboldalon is száguldozhatunk. Az éhes turistákat tematikus éttermek várják, aki pedig itt is aludna, annak a Németország 10 legjobb szállodája közé tartozó Alvar Aalto finn tervező által a feng shui jegyében megálmodott Ritz-Carltont lehet javasolni. Az ötezer főt foglalkoztató üzemben akár látogatást is tehetnek az érdeklődők. Magyarországról Wolfsburg egyénileg repülővel, autóbusszal, vonattal érhető el, szervezett társasút formában pedig busszal. Az érdeklődőket már magyar nyelvű honlap is várja. „A dolgok szerencsés összejátszásának eredménye, hogy mi képviselhetjük Magyarországon az Autostadtot, bár kétségtelen tény, hogy mi vagyunk a »legautósabb« hazai iroda. A terméket jól ismerjük, hiszen nagyon sok kollégám járt már kinn, a parkban, és megindultak a vendégek is. Szándékunk, hogy minél több Németországba kiutaztató iroda beépítse a kínálatába ezt a programot” – hangsúlyozta végezetül Czeiszing Miklós.