Közelebb hozzák a német csodavárost

Biztos háttérrel, speciális termékkínálattal, legújabban pedig a wolfsburgi Autostadt magyarországi képviseletével igyekszik kitűnni a hazai kiutaztatók közül az Autoclub Travel.

A Magyar Autóklub utazási irodájának az igazgatója, Czeiszing Miklós elég jól ismeri a cég ügyeit, hiszen 22 éve, egyetemista korában kezdett el dolgozni a Magyar Autóklubnál, ahol végigjárta a klasszikus szamárlétrát: volt bedolgozó idegenvezető, idegenforgalmi ügyintéző, majd referens. Az első időkben lakókocsis kempingcsoportokat kísért, később autós klubtúrákat vezetett, oldtimer találkozókat szervezett a közgazdaságtudományi egyetemet végzett szakember. Az elmúlt két évtized során persze jelentősen át is alakult a Magyar Autóklub utazási irodája, amely eredetileg a klubtagok utaztatására alakult, de azóta teljes mértékben nyitott a nagyközönség felé. Tour-operációs részlegük jelenleg öt referenssel működik, évente 4-5 katalógust adnak ki: belföldi, tengerparti és buszos túrák, továbbá városlátogatások, valamint tél–tavasz témakörében. Az igazgató elismeri, hogy az Autoclub Travel nem annyira ismert, mint amennyire 12 irodából álló hálózatuk érdemesítené őket, pedig a legtöbb megyeszékhelyen ott vannak, Budapesten pedig három irodájuk is működik. Előnyük, hogy egy tőkeerős cég, a Magyar Autóklub áll mögöttük. Ki- és beutaztatással egyaránt foglalkoznak, kínálatukban legnépszerűbbek az egyéni utazások. Az európai autóklubok partnereként autós csomagtúrákat és zenei utakat is kínálnak. Hagyományosan erősek olasz kiutazásban, Ca'Savio kempingjében van több telepített lakókocsijuk. Az utazási terméken túl számos egyéb szolgáltatást is értékesítenek. Magyar, osztrák, szlovák és cseh autópálya- matricát árusítanak, szállást is kínálnak a kempingtől a szállodáig minden kategóriában, múzeumbérletet, kompjegyet, útikönyvet árusítanak, személygépkocsira külföldi műszaki meghibásodás esetén érvényes biztosítást is kötnek. Az utasok az idén már az iroda modern honlapján is és a Magyar Autóklub 50 műszaki állomásán is megtalálják az aktuális ajánlatokat. Céljuk irodát nyitni azokon a megyeszékhelyeken, ahol még nincsenek ott. Egy éven belül Győrben és egy budapesti bevásárlóközpontban szeretnének megjelenni. Több nemzetközi szervezetben (pl. AIT, FIA) ők képviselik Magyarországot.

A világ négy keréken

Az Autoclub Travel egy éve kötött szerződést Közép-Európa legnagyobb autós élményparkja, az Autostadt hazai képviseletéről. A Wolfsburgban, a Volkswagen-gyár tőszomszédságában működő létesítmény 2000 júniusában nyílt meg, azóta a világ minden részéből évente több mint kétmillió látogatót vonz. A csodaváros felejthetetlen kikapcsolódást nyújt minden korosztály számára. A Hannover és Berlin között fekvő témapark az ember és az autó kapcsolatát járja körül, de havonta változó témákat is a középpontba állít az egészséges életmódtól a legújabb műszaki megoldásokig. A legtöbb német, osztrák vagy holland látogató egyébként azért utazik Wolfsburgba, hogy itt, a gyár tőszomszédságában vegye át legújabb Volkswagenjét. A komplexum 48 méter magas ikertornyaiban, 20 szinten összesen 400 autót állítanak ki egyszerre. Czeiszing Miklós azt szeretné, ha előbb-utóbb a magyar autósok is átvehetnék itt Volkswagenjüket. Annak is érdemes elutaznia ide, aki az autógyártás múltjáról, vagy a Volkswagen-csoporthoz tartozó többi márkáról (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Lamborghini, Bentley) akar alaposabb információkhoz jutni. Az autógyártás története az Időházban elevenedik meg: széles a kínálat a Ford híres T-modelljétől a Porsche vagy a Citroen klasszikus típusaiig. A fiatalabb generációk tagjait várja az AutoLab, ahol a legmodernebb technológia segítségével ismerkedhetnek az autótechnikával a gyerekek. Bárki kipróbálhatja vezetési tehetségét a park gyakorlópályáján, ahol egy Touareg dzsippel sivatagi környezetben, patakmederben vagy sziklás domboldalon is száguldozhatunk. Az éhes turistákat tematikus éttermek várják, aki pedig itt is aludna, annak a Németország 10 legjobb szállodája közé tartozó Alvar Aalto finn tervező által a feng shui jegyében megálmodott Ritz-Carltont lehet javasolni. Az ötezer főt foglalkoztató üzemben akár látogatást is tehetnek az érdeklődők. Magyarországról Wolfsburg egyénileg repülővel, autóbusszal, vonattal érhető el, szervezett társasút formában pedig busszal. Az érdeklődőket már magyar nyelvű honlap is várja. „A dolgok szerencsés összejátszásának eredménye, hogy mi képviselhetjük Magyarországon az Autostadtot, bár kétségtelen tény, hogy mi vagyunk a »legautósabb« hazai iroda. A terméket jól ismerjük, hiszen nagyon sok kollégám járt már kinn, a parkban, és megindultak a vendégek is. Szándékunk, hogy minél több Németországba kiutaztató iroda beépítse a kínálatába ezt a programot” – hangsúlyozta végezetül Czeiszing Miklós.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.