Bécs legforgalmasabb csomópontjaiban április utolsó és május első heteiben 65 city light plakát irányítja a bécsiek figyelmét a júniusban a Művészetek Palotájában megrendezésre kerülő Budapesti Wagner Napokra. A plakátkampánnyal egy időben Bécs leghallgatottabb klasszikus zenei rádiócsatornáján fizetett hirdetések és nyereményjátékok hívják fel a figyelmet a közelben lévő kihagyhatatlan zenei csemegére. A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete az igényes kultúra-fogyasztóknak világszínvonalú helyszínen, világszínvonalú művészekkel és páratlan rendezésben megkomponált vonzerőként pozícionálja, s kommunikációs csatornáin keresztül népszerűsíti a június 8-23. közötti Budapesti Wagner Napokat.
Mint ahogy arról korábban hírt adtunk, április 3-án nagyszabású bécsi tájékoztató keretében mutatták be az osztrák sajtónak és turisztikai szakembereknek a Budapesti Wagner Napok idei programját az ausztriai magyar külképviseletek (nagykövetség, Collegium Hungaricum, MT Zrt.) vezetői, valamint Káel Csaba a MÜPA vezérigazgatója és Fischer Ádám, a rendezvénysorozat művészeti vezetője. A sajtótájékoztató keretében Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviselője hangsúlyozta, hogy a budapesti kulturális rendezvények külföldi látogatóinak körében idén eléri a 15 százalékot az osztrák vendégek aránya, akik rendkívül nyitottak a kulturális turizmusra. „Júniusban Bayreuth három hétre a Duna mellé költözik a Művészetek Palotájába, ami kiváló lehetőség arra, hogy a magyar főváros kulturális ajánlataira irányítsuk a figyelmet” - szögezte le az MT Zrt. bécsi irodájának vezetője. Prezentációjában Káel Csaba részletes kitekintést adott a Culture Port-munkacsoport működéséről és a koncepció tartalmáról, amelynek lényege a nemzetközi kulturális turizmus erősítése Budapesten. Az információs délután külön érdekessége volt a Wagner Napokról és a MÜPÁ-ról levetített kisfilm, valamint Fischer Ádám személyes hangvételű, a művészeti kulisszatitkokba is beavató előadása az idei Wagner rendezvénysorozatról.
Közösen kampányol a kulturális turistákért a MÜPA és az MT Zrt
Ausztriában a MÜPA és az MT Zrt. közös médiakampányt folytat, amely az online és print megjelenésektől, a bécsi kültéri hirdetéseken át a célcsoport-szegmentált rádió-megjelenésig terjed.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.