Közösségi portál a vendéglátás szolgálatában

Forradalmi újítást jelent a Mondial Hotelier a közösségi oldalak körében. Legnagyobb előnye a legismertebb közösségi oldalak hátránya: a specifikusság.

Nemzetközi szinten hatalmas teret hódítottak a különféle közösségi oldalak. Sikerességüknek a jelenlegi gazdasági helyzet kimondottan kedvez, mert arra kényszeríti a vállakozásokat, hogy új kommunikációs csatornákat használjanak, melyeken kisebb befektetéssel hatékonyabban kommunikálhatnak.

 

A közösségi oldalak megfelelő használata elősegíti a vállalatok online népszerűségének gyors és költséghatékony növelését, termékeinek és szolgáltatásainak széles körben való ismertetését, kapcsolattartást és új kapcsolatok szerzését, valamint visszacsatolást szolgáltatásaikról. A Mondial Hotelier a legismertebb közösségi oldalaktól eltérően egy konkrét iparágat céloz meg, a vendéglátóipart és idegenforgalmat. Ennélfogva tagjainak releváns információkat és célzott hirdetési lehetőségeket biztosít. A vendéglátóipari szektor vezető elméi közül egyre többen képviseltetik magukat a portálon. A szállodaigazgatóktól, menedzserektől, tanulóktól  kezdve a beszállítókon át egészen a fejvadászokig. Nézzük sorban, milyen  előnyöket rejt magában ez az ingyenes közösségi portál:

Kiemelkedési lehetőség

Ez az első szakmai közösség, ahol a vállalatok és magánszemélyek korlátok nélkül kommunikálhatnak egymással. A portál célja nem a régi ismerősök felkutatása, annál inkább új kapcsolatok szerzése, az információcsere elősegítése egy olyan közösségben, ahol mindenki ugyanannak a szenvedélynek hódol. A Kérdések és Válaszok-ban szavazás indítható bármilyen vendéglátáshoz kapcsolódó témában. Megtudhatják mások mit gondolnak egy adott kérdésről, mi az amit szeretnek és mit nem. Fontos döntés meghozatala előtt kikérhetik mások véleményét, és segíthetnek másoknak ismereteik, véleményük megosztásával. A legjobb válaszokat pontokkal jutalmazzák a közösség tagjai.  Így, akár kiemelkedési lehetőségre vágyik, akár a szíve diktálja, hogy igazi vendéglátóshoz méltóan segítsen másoknak – szakszerű válaszadással elnyerheti a közösség elismerését a Mondial Hotelier világában és azon túl.

Hatékony kommunikáció

A tagok közötti kommunikációt és információáramlást a Közösségi Profil támogatja. A közösségi  profilon olvashatják egymás bemutatkozását, ezen kívül képeket, videókat, eseményeket oszthatnak meg. Ez a felület sokkal többre képes, mint gondolnák: a megosztott tartalmak szólhatnak szolgáltatásaikról, bemutathatják legújabb termékeiket, felhívhatják a tagok figyelmét közelgő eseményekre.  Az elv mindig ugyanaz: mindenki mindenkivel kommunikálhat. A naponta frissülő Hírek között a vendéglátásban, idegenforgalomban történt legfontosabb   eseményekről olvashatnak, vagy beküldhetik sajátjukat. Ez egy rafinált és pénztárcakímélő módja egy vállalat népszerűsítésének. Ugyanis az érdekes, értéket képviselő sajtóközlemények térítésmentesen megjelennek a Mondial Hotelier oldalán.

Közösségi munkaerőtoborzás

A 2010-ben a Jobvite által végzett felmérés eredményei azt mutatják, hogy a közösségi toborzás a toborzó cégek fő csatornájává vált, 83% már használja ill. tervezi közösségi média használatát toborzási célokra. (Forrás: Jobvite)

83% toboroz közösségi hálózatokon ebben az évben

46% tervezi, hogy többet fog költ közösségi toborzásra

36% tervezi, hogy kevesebbet költ állásbörzékre

80% megtekinti a közösségi profilokat

A Mondial Hotelier vendéglátós közösségi portálon a közösségi modulok mellett egy praktikus  funkciókkal rendelkező állásbörze is kialakításra került. A munkaadók és közvetítő cégek ezért rendkívül célzottan és gazdaságosan hirdethetik állásajánlataikat, mivel releváns tagok alkotják a portál közösségét, és a hirdetésfeladás ingyenes. Ahirdetésfeladás folyamata egyszerű, a hirdetések azonnal megjelennek. A sok hasznos hirdetéshez kapcsolódó funkciók közül kiemelnék néhányat:

A jelentkezők köre földrajzilag leszűkíthető, illetve tartózkodási engedélyhez köthető, ezzel elkerülhető a felesleges körök futása, és még relevánsabbak lesznek a jelentkezések. A hirdetést anonim, azaz a hirdető cég kilétének feltárása nélkül is feladhatják, mely hasznos lehet executive pozíciók hirdetésekor.

A hirdetések nem maradnak ismeretlenül, ezt a közösségi média gombok garantálják.  Azokat regisztráció nélkül is bárki továbbajánlhatja. Lényeges szempont, hogy a Google előszeretettel fogyasztja, azaz indexeli a Mondial Hotelier oldalait, és ez alól az álláshirdetések sem kivételek. Így a hirdetésben szereplő kulcsszavakra átlagosan 2 héten belül előkelő helyen bukkan fel az álláshirdetés a Google találati listájában.

A Mondial Hotelier önéletrajz adatbázisában az önéletrajzok életre kelnek. A bemutatkozószöveg elolvasásakor a munkaadók ráérezhetnek a pályázó egyéniségére, következtetéseket vonhatnak le megfogalmazásából.

Toborzási és branding célra egy ún. munkaadó profilt hozhatnak létre, így a hirdetésben leírtakon túlmenően egy letisztult, igényes felületen bemutathatják vállalatukat és megjeleníthetik aktuális állásajánlataikat. Feltölthetnek vállalatukról videót, képeket, bemutatkozó szöveget és még sok mást, mely látogatóikban bizalmat kelt, és pozitívan befolyásolja a róluk alkotott képet. A Munkaadó profilhoz megadhatnak egy személyreszabott URL-t, melyet a keresők indexelnek, ezáltal irígylésre méltó találati eredményt érhetnek el a legismertebb keresőkben.

A sikeres álláskeresés receptje: a kapcsolatépítés

Számok támasztják alá, hogy sikeresebben elhelyezkednek azok, akik a kiszemelt céggel már a pályázást megelőzően kapcsolatba lépnek, és kapcsolatot ápolnak. Felmérések szerint az álláskeresők 70%-a közösségi média oldalak által találja meg álmai állását, és ez a szám folymatos növekedést mutat. A Mondial Hotelier közösségi portálon egyszerűen és gyorsan építheti vendéglátós kapcsolatait határon innen és túl. Három nyelven megengedett önéletrajzot létrehozni, de szigorúan azonos tartalommal, ugyanis a Mondial Hotelier nem az adatbázisban szereplő önéletrajzok számát kívánja megsokszorozni, hanem az álláskeresők elhelyezkedési esélyeit. Akik nem találnak elképzeléseikhez illő állásajánlatokat, azoknak is érdemes létrehozniuk önéletrajzukat, ugyanis fejvadászok sokasága vár arra, hogy az elsők között csaphasson le a tehetséges egyénekre.

Mondial Hotelier – soha véget nem érő fejlesztés

"Ez egy soha véget nem érő fejlesztés, egy kezdeti, béta verziója a portálnak. Folyamatosan figyelemmel kísérijük a felhasználók és a piac igényeit és komoly erőfeszítéseket teszünk, hogy egy olyan virtuális világot hozzunk létre, mely összehozza a vendéglátás legjobbjait, és segít gyümölcsözővé tenni üzleteiket"- fejtette ki a Mondial Hotelier francia igazgatója.

A Mondial Hotelier kiemelt hazai partnerei a Turizmus Online és a Vendég & Hotel hírportálok, melyek segítségével még több érdeklődő szerezhet tudomást az új portálról, és értesülhet a naponta frissülő hírekről. (x)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.