Közvetlen légi kapcsolatra volna szükség Kínával

Magyarországnak érdemes lenne minél több kínai turistát magához vonzania, hiszen Kína hatalmas küldő piac, ahol a turisztikai célú költés még a válság alatt is nőtt. Ehhez egyebek között a közvetlen légi kapcsolat visszaállítására, célzott marketingtevékenységre és a vízumügyintézés gyorsítására volna szükség - mondták az előadók kedden, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. és az Institute of Economics of the Chinese Academy of Social Sciences (IE CASS) által szervezett konferencián.

A Kínai-magyar kereskedelmi kapcsolatok napjainkban címmel, hétfőn kezdődött konferencia második napján Magyarország kínai turizmusban játszott szerepét és lehetőségeit vizsgálták a résztvevők. 

Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter a konferencián elmondta: ígéretesen alakul az együttműködés Magyarország és Kína között, erős gazdasági híd épült a két ország között. A kínai tőkebefektetések értéke mintegy 2,5 milliárd dollár. A miniszter szerint a legutóbbi, kazincbarcikai Wanhua-beruházást további hat-nyolc jelentős projekt is követheti. 

A nemzetgazdasági miniszter hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a logisztikai fejlesztések területén még sok a tennivaló. Magyarország természetes logisztikai központ, ahol mindenféle közlekedési infrastruktúra - légi, szárazföldi, vízi - kiépíthető, ezért Magyarországnak a lehetőségeket kihasználva valódi logisztikai központtá kell válnia. 

Heim Péter, a Századvég elnöke kiemelte: a turizmus a kínai befektetéseket is segítheti, hiszen a befektetők szívesebben viszik oda a pénzüket, ahol jól érzik magukat. Ezt segíthetné egyebek között a kínai nagyvárosokba közlekedő repülőjáratok újraindítása, vagy például a vízumkiadás kiszervezése is. 

Matura Tamás, a Magyar Külügyi Intézet Kína-kutatója elmondta: az elmúlt évtizedben dinamikusan nőtt a külföldre irányuló kínai turizmus, 2010-ben 57,39 millió kínai utazott külföldre, akik 48 milliárd dollárt költöttek. Kína 30 százalékkal járult hozzá a globális turizmus növekedéséhez még a válság éveiben is. 2011-ben 32 százalékkal nőtt a turisztikai célú kínai költés. 

A kínai kiutazók 65 százaléka 25-44 év közötti, 70 százalékuknak felsőfokú végzettsége van. A turisták 72,16 százaléka öt tartományból kel útra (ezért nem országos reklámkampányt kell indítani, hanem a nagyobb városokra kell koncentrálni), évente átlagosan háromszor utaznak külföldre, s egy útra átlagosan 3.560 dollárt fordítanak - ismertette a kutató. Európában egy átlagos kínai turista 910 ezer forintot költ, ennek 72,1 százalékát vásárlásra. A legnépszerűbb európai célország Franciaország, amely politikai, gazdasági és kulturális szempontból is a legismertebb Kínában. 

Kínában egymillió dollármilliomos van a hivatalos adatok szerint, de nem hivatalos adatok szerint a hárommilliót is elérheti a számuk. Külön cégcsoportok foglalkoznak a kínai luxusturizmussal, a nagy nemzetközi hotelek régóta készülnek a fogadásukra. Az európai luxusmárkák nagyobb üzleteiben a forgalom 50 százalékát már a gazdag kínai turisták generálják, és a globális vámmentes költekezés 20 százalékát is ők adják. 

A kínai milliomosok 80 százaléka szeretné külföldön taníttatni a gyermekét, az angol nyelvű országok a legnépszerűbbek. Egyes szakterületeken Magyarország is vonzó lehetne, már az érintett csoport 1 százaléka is jelentős bevételt hozhatna a magyar felsőoktatásnak - vélekedett Matura Tamás. Mivel a kínaiak átlagosan két-három országot látogatnak meg, Magyarország a közép-európai országokkal együttműködve "foghatná meg" őket - mondta a kutató. 

Tarnóczi Barna, a Tensi-csoport ügyvezető igazgatója ismertette: 2020-ra már 100 millió kínai utazik külföldre. A világ légitársasági nyereségének 50 százaléka a kínai légitársaságoktól származik. Tavaly elérte a 25 milliárd dollárt a kínaiak által külföldön vásárolt luxuscikkek értéke, a londoni olimpia alatt is ők vásárolták a legtöbbet a külföldiek közül. 

Magyarországon 2011-ben mintegy 35 ezer kínai turista 80-90 ezer vendégéjszakát töltött, közülük 5.300 váltott ki Magyarországon schengeni vízumot, ami azt jelenti, hogy nem ide érkeznek. A Tensi vezetője szerint a fő cél az, hogy a beutazók, az egy főre jutó vendégéjszakák és az egy főre jutó költés jelentősen emelkedjen. A luxusturizmus erősítéséhez az utazási szakember szerint fejlesztésekre, beruházásokra volna szükség. 

Tarnóczi Barna az erősségek között említette Magyarország jó megítélését Kínában, azt, hogy a kapcsolatok valamennyi területen bővülnek, továbbá, hogy a tömegturizmusban a magyar termékek és árak versenyképesek. A gyengeségek közé sorolta, hogy nincs közvetlen légi járat, nincs Kínában ismert luxustermékünk, hogy hosszadalmas a vízum ügyintézés, s nem eléggé kínai-barát az idegenforgalmi infrastruktúra. Úgy vélekedett, hogy Magyarország önállóan eladhatatlan.

Az utazási szakember szerint is sürgősen vissza kellene állítani Kína és Magyarország között a közvetlen légi kapcsolatot, létrehozni a nemzeti légitársaságot, gyorsítani a vízum ügyintézést, erősíteni az országos és idegenforgalmi marketinget, fejleszteni a termékeket, szolgáltatásokat. 

Meleghegyi Tamás, az Airport-Debrecen Kft. vezérigazgatója szerint is fontos lenne Magyarország számára, hogy a kínai turisták ide érkezzenek, és innen induljanak tovább, az úgynevezett "csillag-utazások" során Budapest együttműködhetne Béccsel, Prágával, de akár Velence is jól elérhető. Húszezer kínai utas idehozatala több mint 3 milliárd forint árbevételt jelentene évente - mutatott rá -, ehhez megfelelő légi összeköttetésre és célzott marketingre van szükség - állapította meg ő is.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.