Látogassa meg a Vinitaly-t!

A világ legnagyobb borkiállítása egyre inkább a szakma meghatározó rendezvényévé válik; üdvözli és bemutatja az új irányzatokat és szokásokat, és messze több egy kereskedelmi kiállításnál: a borszakmához kapcsolódó egyéb ágazatokra is koncentrál.

Tizenöt százalékkal nőtt a külföldi látogatók száma a 42. alkalommal megrendezett Vinitaly-n a 2007-es évhez viszonyítva. Az öt kontinensről érkezett szakemberek között számottevő volt a Kínából, és általában az ázsiai piacokról érkezett látogatók aránya. Növekedés volt tapasztalható az Oroszországból, a kelet-európai országokból (Románia, Bulgária), valamint az Egyesült Államokból érkezett nemzetközi vevők számát tekintve is. Az évekkel ezelőtt bevezetett vevő-látogatói promóciós rendszer mostanra meghozta a kívánt eredményt: a kiállítók elégedettségét az igényes és értékes szakmai látogatókat illetően. A megbeszélések jelentős része már jóval a kiállítás nyitása előtt előzetesen rögzített; a kiállító előre tudhatja, hogy honnan milyen konkrét és komoly érdeklődésekre számíthat. 2008-ban a regisztrált szakmai látogatók száma meghaladta a 157 ezer főt, több mint 43 ezren 102 országból érkeztek.

A Vinitaly termelők, importőrök, kis- és nagykereskedők, ellátásról gondoskodó cégek, műszaki szakemberek, újságírók és döntéshozók igényeire is összpontosít.

A Vinitaly segíti a kiállítóit a kiállítási részvételük hatékonyságának növelésében:
- Direct mailing: több mint 50  ezer vevő kap közvetlen meghívót a Vásárigazgatóságtól.
- Tasting Ex…Press – A szakma vezető olasz és nemzetközi kiadóival együttműködve szervezett tematikus borbemutatók lehetőséget biztosítanak a szakterület vállalkozóival való közvetlen kapcsolatfelvételre.
- Nemzetközi Borverseny – nem csak a nemzetközi sajtóban jelenthet hatékony megjelenési formát, de értékes díjak elnyerésére is esélyt kínál, mely díjakat egy neves borszakértőkből álló nemzetközi bíráló bizottság ítél oda.
- On-line Vevők Klubja – az ingyenesen regisztrálható olasz és nemzetközi kiállítók a Vinitaly által biztosított internetes fórumon keresztül több mint 4 ezer nemzetközi vevő-látogatóval (importőrökkel, szupermarket beszerzőkkel, nagykereskedőkkel, vendéglátó ipari beszerzőkkel) rögzíthetnek előzetesen időpontokat a vásár idejére, személyes üzleti megbeszélésekre.
- Kulcsrakész standcsomag – 12 – 36 m2 nagyságú részvételek esetén a külföldi kiállítók kérhetik a Vásárigazgatóság „all-inclusive” standcsomagját.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.