A pontozásnál a zsűri azt vette figyelembe, hogy a versenyzők közül kinek sikerül a legszebben és legpontosabban feldolgoznia és filéznie egy hagyományos lazacot a legrövidebb idő alatt. A METRO Kereskedelmi Kft. felajánlásából a két kategória legjobbjai egy-egy 30.000.-Ft értékű METRO ajándékcsomagot és egy tetszőlegesen választott képzést nyertek a METRO Vevőakadémián. Minden versenyző gazdagabb lett az általa filézett lazac friss húsával, amely egyébként a METRO áruházak széles halválasztékának állandó szereplője.
Krubl Yvette, a METRO kommunikációs vezetője a lazacbontó bajnokságon elmondta: „Az évi mintegy 4 kg-os átlagos halfogyasztásunkkal mi magyarok még mindig messze elmaradunk az európai átlagtól, amely 24 kg. Jó hír azonban, hogy a statisztikák évek óta lassú növekedést mutatnak. A Lazacbontó Bajnokság meghirdetésével, áruházi halkóstolóinkkal, és a METRO Vevőakadémia halas kurzusaival szeretnénk népszerűsíteni a halfogyasztást hazánkban, hiszen a hal nagyszerű, sokoldalú alapanyag és mindemellett rendkívül egészséges is.”