A vállalatok 2001 óta mintegy 30 milliárd USD értékű veszteséget halmoztak fel. A most készülő új repülőgéptípusokat az üzemanyag-takarékosság jegyében tervezték. A Boeing B 7E7 kóddal látta el közvetlen célpontokra repülő, eddigi leghatékonyabb, 300 üléses „álomjet” típusát. A gép kerozinfelhasználása egyötöddel alacsonyabb a hasonló kapacitású típusokénál. Hosszú távú repülésekhez az 555 fős befogadóképességű A–380 lép versenybe, amely szintén alacsonyabb üzemeltetési költségeivel tűnik ki. Szárnyalnak viszont a fapadosok, s nekik köszönhetően szárnyal a városi turizmus is. Nemcsak Budapest, hanem Európa többi nagyvárosa is komoly forgalomnövekedést köszönhet az olcsó légitársaságoknak: Tallinn 26, Dubrovnik 25, Berlin 16, Oslo 14, Koppenhága és Bécs 12-12 százalékkal több turistát fogadott tavaly. A városlátogatások iránti kereslet Japán és Kína irányából is megerősödött. A külföldi vendégek érdeklődése Európa városai iránt 5,6 százalékkal nőtt, míg a külföldi kiutazások összességében csak 0,5 százalékkal emelkedtek.