Légitársaságok tesztje

Mostani teszteléseink során a légitársaságok honlapjára és telefonos ügyintézésére voltunk kíváncsiak. A honlapon az alábbi dolgokat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e a feltüntetett információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az adott oldal, és mennyire lehet könnyen, gördülékenyen jegyet foglalni. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják- e az iroda személyes felkeresésére, vagy épp lebeszélik-e róla. Ezúttal az alábbi légitársaságokat választottuk: MALÉV, British Airways, Lufthansa. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (melyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, mely két részből áll: (1) általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2) fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.

'

Malév

A Malév-iroda eredménye bizonyult a legjobbnak, a mostani tesztek alapján. Az iroda honlapján könnyen el lehetett igazodni, az árakat és egyéb szolgáltatásokat (transzfer, utasbiztosítás, szállás lehetőségek, autóbérlés...) is egyértelműen feltüntették, de a megtalálásuk nem volt a legkönnyebb. Első pillantásra zsúfolt a nyitólap, eltart egy kis ideig, amíg minden funkciót felfedez az ember. A honlap dizájnja összefogó kérdések alapján az értékelés (1–5-ig terjedő skálán) a közepes kategória felső részébe sorolható (3,85). A foglalás lépései jól követhetőek, mindig egyértelmű, mit kell tenni. Telefonálni összesen egyszer kellett, automata jelentkezett, amelynek segítségével minimum két lépcsőben lehet eljutni az élő hangig. Az ügyintéző tájékoztatást adott az árakról, a kérdésekre kielégítően válaszolt, de nem volt túl ösztönző. Személyes felkeresésre nem tért ki, inkább az internetes jegyrendelésre igyekezett rábeszélni a tesztelőt. A Shopper, ha nem sokkal drágábban, vagy azonos áron kínálná a jegyeket, mint a konkurencia, szívesen választaná a Malévet.

Általános értékelés: 4,2
Teljesítmény: 72%

British Airways

A British Airways honlapján több hasznos linket talált a tesztelő, például Heathrow-ról is. Maga az internetes oldal rengeteg dolgot tartalmaz, de angolul. Csak néhány magyar nyelvű információ található, minden más, ami szükséges a tájékoztatáshoz, a jegyfoglaláshoz, angolul olvasható. Aki egyáltalán nem beszéli a nyelvet, annak valószínűleg marad a telefonos érdeklődés, mert a honlap böngészése komolyabb nyelvtudást igényel, ezért azoknak is több időt vesz igénybe, akik beszélnek angolul. A Shopper egyéni véleménye: „Találkoztam már többször a British Airways hirdetésével, ennek alapján megbízható, komoly cég benyomását keltette, ezért lepett meg, hogy a honlap nem igazán használható.” A telefonos érdeklődés során sem adtak elég tájékoztatást, természetesnek vették, hogy az érdeklődő gyakorlott utas, nem volt elég segítőkész a légitársaság munkatársa. Arra a kérdésre, hogy mennyire győzték meg, hogy ezzel a légitársasággal utazzon, (az 1–5-ig terjedő skálán) csak 3-as osztályzatot kapott a British Airways.

Általános értékelés: 4,1
Teljesítmény: 56%

Lufthansa

Itt is két nyelven szerepeltek az információk a honlapon, ami nehézkessé tette az eligazodást: sok minden nem volt egyértelmű. A tesztelőnk számára az internetes lap összecsapottnak tűnik, és mintha elvárás lenne, hogy mindenki legyen profi az efféle jegyrendelésekben. Az akciós ajánlat feltűnő és impozáns volt, de nem derült ki, hogy az árba mi tartozik bele. Telefonon csak egyszer kellett próbálkozni, azonnal el lehetett érni az irodát. A beszélgetés során az ügyintéző hölgy egy kicsit kapkodott, a kérdésekre válaszolt, de nem volt túl segítőkész. A megélt tapasztalatok alapján, úgy érezte a Shopper, nem igazán akarnak telefonon sokat mondani: az érdeklődő inkább oldja meg a honlap segítségével a jegyrendelést. Az elköszönésnél azonban udvarias és kedves volt az iroda munkatársa. Mindent figyelembe véve nem volt meggyőző a légitársaság hozzáállása és a potenciális utas informálása. Tesztelőnk szerint sokkal több segítségre lenne szükség egy repülésben/jegyrendelésben nem gyakorlott személy számára.

Általános értékelés: 3,3
Teljesítmény: 48%

Technika

A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodáknál:

Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés -információadás, általános értékelés.

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 23 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a légitársaságokat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi. www.smartrin.com

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.