SkyEurope
A SkyEurope honlapján nagyon jól el lehet igazodni, az árak egyértelműen vannak jelölve, de sajnos több olyan hasznos link van, amelyre ha az ember rákattint, már angolul jelennek meg az információk. Az internetes oldal dizájnjára, megjelenésére, valamint arra, hogy mennyire jön meg az utas kedve az utazáshoz a honlapot böngészve, kiváló osztályzatot kapott. A telefonos érdeklődés alkalmával két számot kellett felhívni, mire tájékoztatást tudtak adni. Először a központi számot hívta a tesztelő, de ott elég gyorsan átirányították. Adtak egy másik elérhetőséget, hogy ott érdeklődjön, ott tudnak neki segíteni. A második szám tárcsázását követően egy nagyon kedves hölgy adott tájékoztatást. Elmondta, hogy az árak mit tartalmaznak, próbálta a legkedvezőbb jegyet megkeresni és felhívni az érdeklődő figyelmét az akciós jegyekre és utakra. Pozitívumként lett feltüntetve, hogy nemcsak – a magyaron kívül – angol és német nyelvet lehet választani a telefonos menüből, hanem sok más nyelven is lehetett kérni az információkat és a kezelőt.
Wizzair
Hasonlóképpen a SkyEurope-hoz, szintén 82%-os eredménnyel büszkélkedhet a Wizzair. A honlap fiatalos és könnyen kezelhető. A sok akció miatt az érdeklődő szinte azonnal utazni vágyik, és rögtön nekilát, hogy foglalja a jegyet, vagy hívja az irodát. Az iroda telefonos rendszere kitűnő. Érezhető a cég nemzetközisége, hiszen itt is több nyelven üdvözlik az embert. A tanácsadás során annyira kedves az ügyintéző hölgy, hogy szinte pillanatok alatt megkeresi a legkedvezőbb feltételekkel megvásárolható utazási lehetőséget. Ötleteket, tanácsokat ad a jobb vásárlás érdekében. A légitársaság munkatársa ugyan nem köszönte meg az érdeklődőnek, hogy az adott irodát választotta, a biztosításokról sem ejtett szót, és nem invitálta a tesztelőt az irodába, de mivel munkatársunk telefonon mindent egyszerűen és könnyen el tudott intézni, a véleménye nagyon pozitív volt. Arra a kérdésre, hogy „Meggyőzték-e önt, hogy az adott légitársasággal utazzon?”, az 5-ös skálán a legjobbat adta.
Easyjet
Az Easyjet légitársaság honlapján könnyen el lehetett igazodni, és több hasznos információt talált rajta a tesztelő, de magyarországi telefonszámot sehol nem látott. A tudakozóból kellett megkérdezni, ahol megerősítették, hogy tényleg csak külföldi elérhetőségük van, és azt is elmondták, hogy nem ez az első eset, hogy az Easyjet számát kérik tőlük. Az árak megfelelően vannak feltüntetve, többféle pénznemben. Ha azonban valaki nem beszél idegen nyelven, nehézkes az eligazodás az oldalon, így nem igazán tartja ott a látogatókat. A telefonon történő érdeklődés során az árakról ugyan nem teljesen, de a biztosításokról részletes felvilágosítást adtak. Ugyanakkor a tesztelő munkatárs úgy érezte, hogy gyorsan túl akar esni a beszélgetésen a légitársaság alkalmazottja, az internetes honlapra invitálta, mert telefonon nem lehet jegyet foglalni. A shopper így jellemezte a beszélgetést: „Számomra fontos, hogy ha megkérdezem az árakat, akkor arra válaszoljon, és ne az internetes honlapra irányítson, ahol nem feltétlenül lehet kiigazodni.”
Technika
A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodák:
Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 23 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezenfelül 1–5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is megadott szempont szerint értékelték a légitársaságokat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán egyetlen, statikus mintavétel eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
www.smartrin.com
'