Légitársaságok tesztje III.

Harmadik, egyben utolsó mystery shopping körünkhöz értünk, amelyben a légitársaságok tesztelésével foglalkoztunk. A honlapon az alábbiakat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e a feltüntetett információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az adott oldal, és mennyire lehet könnyen, gördülékenyen jegyet foglalni. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az iroda személyes felkeresésére, vagy épp lebeszélik róla. Ezúttal az alábbi fapados légitársaságokat választottuk: SkyEurope, Wizzair, Easyjet. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (amelyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, amely két részből áll: (1.) általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2.) fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.

'

SkyEurope

A SkyEurope honlapján nagyon jól el lehet igazodni, az árak egyértelműen vannak jelölve, de sajnos több olyan hasznos link van, amelyre ha az ember rákattint, már angolul jelennek meg az információk. Az internetes oldal dizájnjára, megjelenésére, valamint arra, hogy mennyire jön meg az utas kedve az utazáshoz a honlapot böngészve, kiváló osztályzatot kapott. A telefonos érdeklődés alkalmával két számot kellett felhívni, mire tájékoztatást tudtak adni. Először a központi számot hívta a tesztelő, de ott elég gyorsan átirányították. Adtak egy másik elérhetőséget, hogy ott érdeklődjön, ott tudnak neki segíteni. A második szám tárcsázását követően egy nagyon kedves hölgy adott tájékoztatást. Elmondta, hogy az árak mit tartalmaznak, próbálta a legkedvezőbb jegyet megkeresni és felhívni az érdeklődő figyelmét az akciós jegyekre és utakra. Pozitívumként lett feltüntetve, hogy nemcsak – a magyaron kívül – angol és német nyelvet lehet választani a telefonos menüből, hanem sok más nyelven is lehetett kérni az információkat és a kezelőt.

Általános értékelés: 4,1
Teljesítmény: 82%

Wizzair

Hasonlóképpen a SkyEurope-hoz, szintén 82%-os eredménnyel büszkélkedhet a Wizzair. A honlap fiatalos és könnyen kezelhető. A sok akció miatt az érdeklődő szinte azonnal utazni vágyik, és rögtön nekilát, hogy foglalja a jegyet, vagy hívja az irodát. Az iroda telefonos rendszere kitűnő. Érezhető a cég nemzetközisége, hiszen itt is több nyelven üdvözlik az embert. A tanácsadás során annyira kedves az ügyintéző hölgy, hogy szinte pillanatok alatt megkeresi a legkedvezőbb feltételekkel megvásárolható utazási lehetőséget. Ötleteket, tanácsokat ad a jobb vásárlás érdekében. A légitársaság munkatársa ugyan nem köszönte meg az érdeklődőnek, hogy az adott irodát választotta, a biztosításokról sem ejtett szót, és nem invitálta a tesztelőt az irodába, de mivel munkatársunk telefonon mindent egyszerűen és könnyen el tudott intézni, a véleménye nagyon pozitív volt. Arra a kérdésre, hogy „Meggyőzték-e önt, hogy az adott légitársasággal utazzon?”, az 5-ös skálán a legjobbat adta.

Általános értékelés: 4,3
Teljesítmény: 82%

Easyjet

Az Easyjet légitársaság honlapján könnyen el lehetett igazodni, és több hasznos információt talált rajta a tesztelő, de magyarországi telefonszámot sehol nem látott. A tudakozóból kellett megkérdezni, ahol megerősítették, hogy tényleg csak külföldi elérhetőségük van, és azt is elmondták, hogy nem ez az első eset, hogy az Easyjet számát kérik tőlük. Az árak megfelelően vannak feltüntetve, többféle pénznemben. Ha azonban valaki nem beszél idegen nyelven, nehézkes az eligazodás az oldalon, így nem igazán tartja ott a látogatókat. A telefonon történő érdeklődés során az árakról ugyan nem teljesen, de a biztosításokról részletes felvilágosítást adtak. Ugyanakkor a tesztelő munkatárs úgy érezte, hogy gyorsan túl akar esni a beszélgetésen a légitársaság alkalmazottja, az internetes honlapra invitálta, mert telefonon nem lehet jegyet foglalni. A shopper így jellemezte a beszélgetést: „Számomra fontos, hogy ha megkérdezem az árakat, akkor arra válaszoljon, és ne az internetes honlapra irányítson, ahol nem feltétlenül lehet kiigazodni.”

Általános értékelés: 3,7
Teljesítmény: 64%

Technika

A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodák:

Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 23 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezenfelül 1–5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is megadott szempont szerint értékelték a légitársaságokat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán egyetlen, statikus mintavétel eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

www.smartrin.com

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.