Mindenütt felmerült mostanában az a téma, amely a sorozatos hőhullámok, a görög szigeteken pusztító tüzek és az overtourism miatt olyan desztinációkat tehet népszerűvé, amelyeket eddig viszonylag kevesen látogattak.
Az elkövetkezőkben szükség lesz arra, hogy erősítenek a külföldet megcélzó lengyel, marketingkampányokon, hiszen a világ turisztikai trendjeinek fent említett alakulásával Lengyelország esélyt kapott arra, hogy növelje bevételeit.
Teendő van elég: az utóbbi 20 évben felnőtt úgy egy generáció, amely elfordult az északi területek felől. Átirányítani érdeklődésüket, illetve ahhoz igazodni csak sokoldalú, aktív munkával lehet – már amennyiben a lengyeleknek komolyan szándékukban áll a turisztikai bevételek növelése.
A folyamat elindult. Ennek egyik jele, hogy pár hónapja 17 világörökségi helyszínükről rendezett szabadtéri fotókiállítást a budapesti lengyel nagykövetség a Városligeti fasori székház körül, az épület kerítésén. Ezek a páratlan természeti kincseket, történelmi helyszíneket és a magyar turisták körében talán még kevésbé ismert, vadregényes helyeket mutatott be. Ennél azért persze sokkal több kell, hogy felkeltsék a hatalmas ország iránti érdeklődést a turistákban,
A látnivalók és élmények mellett a turisták elvárják majd, hogy ugyanolyan komfortos körülmények között töltsék a szabadságukat, mint ahogy azt megszokták a klasszikus török, egyiptomi, spanyol vagy görög nyaralóparadicsomokban.
Lehet, hogy több szálláshelyre lehet szükség, például a tengerparton és ehhez beruházásokra, és persze egy megújult szolgáltatási körre, a közlekedési infrastruktúrától az idegenvezetőkig bezárólag. Mindez a magyar utazási irodákra is új feladatokat ró, de leginkább piaci hangsúly eltolódást.