Lépéskényszerben a tengeri hajóstársaságok

Egy környezetvédelmi szervezet szennyezőanyag kibocsátás szerint rangsorolta a tengeri üdüléseket kínáló 10 legnagyobb, amerikai felségvizeken cirkáló hajóscéget.

A Friends of the Earth több szempont alapján pontozta a társaságokat többek között a szennyvízkezelés és a légszennyezés csökkentésére irányuló törekvések alapján. Az „A” kategóriás besorolást, amely a legzöldebb társaságoknak járna, egyetlen cég sem kapta meg.

A legmagasabb helyezést („B”) a Holland America Line nyerte el, de a Norwegian Cruise Lines valamint a Princess Cruises is viszonylag magas pontszámot kapott, ami egy B alára volt elég. A legalacsonyabb pontszámokat, és „F” besorolást - meglepő módon - a Disney Cruise Line és a Royal Caribbean International kapta a szennyvízkezelés miatt, de gyengén teljesített a Celebrity Cruises és a Silversea Cruises is. A Cunard Cruise Line és Regent Seven Seas Cruises a középmezőnyben végzett, a Carnival Cruise Lines pontszáma egy D alára volt elég.

A zöldek kifogásolják, hogy a hajóstársaságok azzal csábítják a turistákat, hogy érintetlen tájakra viszik őket, miközben nem tájékoztatják őket arról, hogy útjukkal milyen károkat okoznak. A hajós cégeket tömörítő nemzetközi szervezet, a Cruise Lines International Association tagjai védelmére kelt, és elmondta, a cégek számos erőfeszítést tettek az elmúlt években és tesznek azért, hogy hajóik minél kevesebb környezeti kárt okozzanak.

„A legrosszabb helyezést elért Disney jelenleg két hajót is épít, amely jóval hatékonyabban dolgozza fel a szennyvizet, sőt a következő években a már meglévő hajókat is új berendezésekkel szerelik fel. A társaság a napokban jelentette be, hogy 2010 elejétől már a különösen szigorú környezetvédelmi előírásokat diktáló Alaszka partjaihoz is indít utakat."

2008-ban 20-ból 12 hajó kapott bírságot Alaszkától környezetvédelmi kihágás miatt, főként az ammónia- és a nehézfém-kibocsátás volt magas. Az első tíz, amerikai vizeken aktív hajóscég közül 7 a legrosszabb „F” kategóriát kapta a levegőszennyezés tekintetében, egyedül a Princess ért el jó helyezést. A társaság több millió dollárt költött légszűrőberendezésekre.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.