Azért esett a választás a falura, mert közel van hozzá a sármelléki repülőtér, a híres nyugat-balatoni gyógy- és wellness szállodák és Keszthely – emelte ki Suchmann Tamás országgyűlési képviselő, a Balatoni Fejlesztési Tanács elnöke. Rekordgyorsasággal tervezik megépíteni a pályát, már jövő júliusban teszteléseket, próbafutamokat rendeznek.
- A turisztikai szezon meghosszabbítását reméljük a pályától. 100 ezer nézőt várunk az első jövő évi világbajnoki futamra, akik 200 ezer vendégéjszakát töltenek el a régióban – emelte ki Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.
A pályaberuházás és a kapcsolódó infrastruktúra kiépítése 200 millió euróba fog kerülni, a beruházó spanyol Sedesa ingatlanfejlesztő társaság illetékesei szerint 5-6 év alatt térülhet meg befektetésük. A Balatonring Zrt. 70%-át a Worldwide Circuit Management SL. tulajdonolja; a fennmaradó 30%-os részesedés a Magyar Turizmus Zrt-é. A magyar állam évi ötmillió euró licenszdíjat fizet a spanyol befektetőknek, ez az illetékesek szerint bőven megtérülő befektetés, mert 200 országban közvetítik majd a televíziós csatornák a futamokat. A gyorsasági motorversenyen túl szinte hetente lesznek programokat a pályán, a gumiteszteléstől a motorbemutatókon át a fiataloknak szóló motorvezetői oktatásig. Oláh Péter, a zalakarosi Hotel Karos Spa igazgatója a többi környékbeli szállodáshoz hasonlóan örül a fejlesztésnek, amely egy új programlehetőséget nyújt a környező szállodák vendégeinek.