A projekt összköltsége 47 584 800,- Ft, időtartama a 2011. szeptember 27-től 2013. szeptember 26-ig terjedő időszak. A projekt során számos turisztikai fejlesztésre került sor, melyek célja, hogy Gárdony és térsége, a Velencei-tavi turizmus szereplői egységes marketingstratégiával jelenjenek meg a turisztikai piacon, és amelyek egy része szervesen kapcsolódott a már megvalósított KDOP-2.2.1/A-2009-0004 jelű turisztikai pályázathoz.
A pályázati keretösszeg tartalmazott munkabér támogatást, projekt menedzsmentet, előkészítési költséget, és lehetőséget biztosított a projekt folyamán jogi szolgáltatás igénybevételére. Fontosnak tartották, hogy az Egyesület érdekeit országos viszonylatban is képviseljék, így a gárdonyi TDM szervezet alapító tagja a TDM Szövetségnek is. A pályázatban a nyilvánosságot szolgálni hivatott elemek is kerültek.
A TDM szervezet a turisztikai szezonban és a szezonon kívül is folytatott marketing kampányokat. Olyan rendezvények megvalósításához is hozzá tudtak járulni, mint a Velencei-tavi Hal-, Vad-, Bor- és Pálinkafesztivál vagy a Velencei-tavi JazzFace Fesztivál.
A projekt keretében a szolgáltatók részére nyolc alkalommal tematikus szakmai műhelyeket is szerveztek. Egy-egy összejövetel olyan témákat ölelt fel, mint pl. az utazási termék értékesítés, a turisztikai kártyarendszer vagy a helyi termékek bevezetése a turizmusba, ezekről szakértő előadóktól hallhattak az érdeklődők.
Az Egyesület tagjai és munkatársai angol és német nyelvi továbbképzésen vehettek részt, mely a turisztikai szaknyelvre helyezte a hangsúlyt. Ez a projektelem a korábbi TDM pályázat folytatásaként valósult meg.
Az Egyesület 2012-ben a velencei TDM-mel közösen, egységes Velencei-tavi installációval vett részt az Utazás Kiállítás szakmai vásáron. 2013-ban az egyesület a velencei-tavi kerékpáros kínálatot jelenítette meg az egységes Velencei-tó arculatnak megfelelően.
Az előző projektidőszak végén megépült a desztináció turisztikai információs táblarendszere. A 15 db kültéri információs pihenőpont 2 oldalas, a Velencei-tó és Gárdony térségét bemutató, a turisztikai értékeket, látványosságokat, túraútvonalakat illusztráló festett látványtérképpel készült el. A pihenőpont hálózat újabb 2 helyszínnel bővült, és mind a 17 esztétikus, parkosított környezetet kapott.
A Velencei-tó számos természeti és kulturális értéke közül csak töredékét ismerjük. Ezek megismertetéséhez és a szolgáltatók ismereteinek bővítéséhez elkészült a Velencei-tó vonzerő leltára. A Tudástár online elérhető a visitvelenceito.hu-n, az interaktív térképen. A túraútvonalakra felfűzött látnivalók a turisták tájékozódását segítik, de túravezetők képzéséhez is tananyagul szolgálhat. Az adatbázis egy okos telefonra is letölthető mobil alkalmazásnak is alapját képezi.
A turisztikai szokások változásával elengedhetetlenek a kutatások is: a szolgáltatók felmérése, szezonértékelése vagy a vendégelégedettségi felmérés. A projekt keretében desztinációfejlesztési stratégia is készült.
Forrás: TurizmusOnline