Lonely Planet kontra BKV

Mint azt korábban több hírportál is közölte, július 10-én a BKV ellenőrei megbüntették Tony Wheeler-t, a neves útikönyvkiadó, Lonely Planet társalapítóját. Az esetet maga a megbüntettet Wheeler is feldolgozta saját blogjában.

Wheelert legutóbbi budapesti látogatásának első napján büntették meg a közlekedési vállalat ellenőrei a Milleniumi Földalatti Vasúton (Millfav). Wheeler blogjában leírt saját bevallása szerint negyedmagával az eső miatt a szálloda fele vették az irányt, de taxit, írja Wheeler, természetesen nem találtak, így a földalatti felé vették az irányt. Itt jegyárusító automatát nem találtak, és az állomáson lévő kioszkban az árusítás szünetelt. Úgy döntöttek felszállnak a szerelvényre, de csupán a következő állomásig utaztak, hogy jegyet vegyenek. Miután itt sem jártak szerencsével, tovább földalattiztak, hogy ismét megpróbáljanak jegyet venni, ekkor csaptak le rájuk az ellenőrök, és büntették meg őket fejenként 6000 forintra. Wheeler blogjában bosszantónak nevezte, hogy az ellenőrök dacára annak, hogy látták őt és társait az automatával küzdeni, nem segítettek.

A BKV-nál a Turizmus Online érdeklődésére közölték, hogy a Millfav minden állomásán található jegyárusító automata valamelyik peronon, illetve a négy állomáson lévő jegypénztárakon kívül a vonal mentén található hivatalos viszonteladóknál is váltható jegy. Meglehet, utóbbiak száma a Mexikói út felé haladva egyre ritkul. Megtudtuk továbbá, hogy az automatákat 3 naponta ellenőrzik, amennyiben hibát észlelnek, akár a helyszínen is megjavítják. Ennek ellenére gyakorta megesik, hogy már a javítást követő egy-két órán belül megrongálják az automatát. A kérdéses napon a Millfav vonalán 4 automata volt hibás, ezek egyikéhez volt Wheeler-nek szerencséje, ugyanakkor, közölte a BKV, ezeken kívül a vonalon még 64 helyen lett volna lehetőség jegyet váltani. A társaság a jövőben is bővíteni kívánja jegyvásárlási lehetőségeit, ennek egyik módja, hogy idén tesztüzemben nappal 60, míg éjjel 90 perc érvényességű sms jegyeket vezetnének be.

A BKV július 13-án levélben kért elnézést az útikönyvírótól, válasz azonban még nem érkezett. A közlekedési társaság elnézést kért Wheeler-től a miatt, ha ellenőrzést végző munkatársai nem lettek volna segítőkészek, valamint sajnálatukat fejezték ki, hogy Wheeler pont az egyik meghibásodott automatába botlott bele. Ugyanakkor a BKV reményét fejezte ki, hogy az eset következtében nem változott meg a szerző hazánkkal kapcsolatos, pozitív képe, de jelezték, hogy az ellenőrök továbbra is szigorúan járnak el minden bliccelővel szemben.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.