Az igazgatósági ülés keretében a szakemberek elsőként az ETC új stratégiáját vitatták meg.
Az ETC új stratégiájának célja, hogy a jelenlegi nehéz körülmények között is – amikor az ETC tagok folyamatos pénzügyi megszorításokkal néznek szembe miközben állandóan növekvő teljesítményt várnak el tőlük – biztosítsa Európa első számú turisztikai szervezetének hosszú távú hatékony működését. Az ETC tagországoknak világosan kell látniuk tagságuk előnyeit, ezért az ETC a jövőben még hatékonyabban kívánja segíteni tagszervezetei munkáját az e-marketing, a szakmai tudás megosztása, a kutatás és a szakmai kapcsolatépítés területén.
A rendezvény további napirendi pontjaként tárgyaltak többek között az Európai Turisztikai Bizottság 2012. évi marketingtervéről és költségvetéséről is, majd az Európai Turisztikai Bizottság és az Európai Bizottság együttműködési nyilatkozata került napirendre. A történelmi együttműködési megállapodás aláírására október 6-án került sor Krakkóban, az Európai Turizmus Fórum keretében. A megállapodás részleteiről külön közleményben számoltunk be.
Az igazgatósági ülést követően rendezték meg az ETC 81. közgyűlését. A közgyűlésen a szakemberek részletesen is megvitatták az igazgatósági ülés napirendi pontjait. A résztvevők ezen kívül meghallgatták többek között az ETC Kutatási Munkacsoport elnökének (Market Intelligence Group – MIG) beszámolóját a szervezet 2011/2012. évi piackutatási programjáról, valamint Kútvölgyi Emese, az E-Marketing Hálózat új elnökének előterjesztését a 2012. évi e-marketing tevékenységre vonatkozóan. Az e-Marketing Network munkacsoportja idén október 26-án találkozik Amszterdamban az e-Business Akadémia rendezvény előestéjén, ahol a jövő évi tevékenység részleteit dolgozzák ki, illetve véglegesítik, valamint kialakítják a megújult csoport munkaszervezését. Az ETC e-Marketing Hálózatának megújítását a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója javasolta, tekintettel arra, hogy az internet egyre nagyobb szerepet tölt be a turisztikai marketingtevékenységben is. A korábban Marketing and Technology Network elnevezésű munkacsoportot Horváth Gergely javaslatára e-Marketing-re keresztelték. A Magyar Turizmus Zrt. számára számos előnnyel jár az e-Marketing terület vezető-szerepének elnyerése. Ezek között a legfontosabb, hogy a magyar nemzeti turisztikai marketingszervezet első kézből értesülhet az elektronikus országmarketing területét érintő újdonságokról és jobban össze tudja hangolni e-Marketing tevékenységét az ETC tagországokéval.