Magyar elnököt választott az ETC E-Marketing hálózata

Varsóban tartotta 60. igazgatósági ülését és 81. közgyűlését a 35 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC). Magyarországot a szervezet igazgatóságában Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója képviseli. A szervezet megújuló E-Marketing Hálózatának (e-Marketing Network) elnökévé Kútvölgyi Emesét, a Magyar Turizmus Zrt. E-Marketing Irodájának vezetőjét választották. Az ETC fő célja Európa mint turisztikai desztináció promóciója a tengerentúli küldőpiacokon.

Az igazgatósági ülés keretében a szakemberek elsőként az ETC új stratégiáját vitatták meg.

Az ETC új stratégiájának célja, hogy a jelenlegi nehéz körülmények között is – amikor az ETC tagok folyamatos pénzügyi megszorításokkal néznek szembe miközben állandóan növekvő teljesítményt várnak el tőlük – biztosítsa Európa első számú turisztikai szervezetének hosszú távú hatékony működését. Az ETC tagországoknak világosan kell látniuk tagságuk előnyeit, ezért az ETC a jövőben még hatékonyabban kívánja segíteni tagszervezetei munkáját az e-marketing, a szakmai tudás megosztása, a kutatás és a szakmai kapcsolatépítés területén.

A rendezvény további napirendi pontjaként tárgyaltak többek között az Európai Turisztikai Bizottság 2012. évi marketingtervéről és költségvetéséről is, majd az Európai Turisztikai Bizottság és az Európai Bizottság együttműködési nyilatkozata került napirendre. A történelmi együttműködési megállapodás aláírására október 6-án került sor Krakkóban, az Európai Turizmus Fórum keretében. A megállapodás részleteiről külön közleményben számoltunk be.

Az igazgatósági ülést követően rendezték meg az ETC 81. közgyűlését. A közgyűlésen a szakemberek részletesen is megvitatták az igazgatósági ülés napirendi pontjait. A résztvevők ezen kívül meghallgatták többek között az ETC Kutatási Munkacsoport elnökének (Market Intelligence Group – MIG) beszámolóját a szervezet 2011/2012. évi piackutatási programjáról, valamint Kútvölgyi Emese, az E-Marketing Hálózat új elnökének előterjesztését a 2012. évi e-marketing tevékenységre vonatkozóan. Az e-Marketing Network munkacsoportja idén október 26-án találkozik Amszterdamban az e-Business Akadémia rendezvény előestéjén, ahol a jövő évi tevékenység részleteit dolgozzák ki, illetve véglegesítik, valamint kialakítják a megújult csoport munkaszervezését. Az ETC e-Marketing Hálózatának megújítását a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója javasolta, tekintettel arra, hogy az internet egyre nagyobb szerepet tölt be a turisztikai marketingtevékenységben is. A korábban Marketing and Technology Network elnevezésű munkacsoportot Horváth Gergely javaslatára e-Marketing-re keresztelték. A Magyar Turizmus Zrt. számára számos előnnyel jár az e-Marketing terület vezető-szerepének elnyerése. Ezek között a legfontosabb, hogy a magyar nemzeti turisztikai marketingszervezet első kézből értesülhet az elektronikus országmarketing területét érintő újdonságokról és jobban össze tudja hangolni e-Marketing tevékenységét az ETC tagországokéval.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.