Idén is sor került a Magyar Franchise Szövetség Díjkiosztó Gálaestjére, amelynek különös aktualitást adott, hogy a franchise-szektor támogatása ismét bekerült a Széchenyi tervbe. A gálavacsora a hazai franchise-szektor legrangosabb eseménye, ahol a 2010. év franchise-díjazottjai mellett egyben a szakmai szervezet megalapításának 20. évfordulóját is ünnepelte a franchise-szakma.
E jeles alkalomból, az elmúlt 20 évre visszatekintve a Magyar Franchise Szövetség megemlékezett mindazokról a személyekről, akiknek a munkája meghatározó szerepet játszott a társadalmi szervezet megalakulásában és fejlődésében, a hazai franchise-kultúra megteremtésében.
A Magyar Franchise Szövetség emlékdíjat adott át a szövetség korábbi elnökeinek, megköszönve és elismerve munkájukat, illetve a franchise szakmában nyújtott kiemelkedő tevékenységüket. Emlékdíjban részesült Pincési Endre (Diego Kft.), Erdélyi László Attila, Lavotha Ildikó (High Care Cosmetics Kft.). Az emlékdíjat természetesen megkapta a szövetség jelenlegi elnöke, Murányi László (COOP Zrt.) is.
Emlékdíjat kapott még a rendezvény két külföldi díszvendége, Dieter Fröhlich, az Európai Franchise Föderáció, s egyben a Német Franchise Szövetség elnöke, valamint Liliana Kukec a Horvát Franchise Szövetség elnöke.
Az idei évben sem maradhatott el franchise-díjak átadása. A 2010. Év franchise hálózata elismerést, a Duna House ingatlanközvetítő-hálózat érdemelte ki. A Duna House a magyarországi ingatlanpiac egyik vezető vállalata, széles és sokrétű tevékenységi körébe tartozik az ingatlanközvetítés, a franchise-megoldások, a projekt marketing-tevékenység, ingatlan-finanszírozás és ingatlanokkal kapcsolatos befektetések, valamint az ezekhez kapcsolódó tanácsadói és kezelői tevékenységek. A vállalat 2010-ben túlszárnyalta minden eddigi eredményét, rekord tranzakciószámot és bevételt produkált.
Az év legdinamikusabban fejlődő, fiatal franchise hálózata kategória győztese a Lapterjesztő hálózata lett. A céget családi vállalkozásként, 1995-ben alapították. A Lapterjesztő által 2008-ban, Magyarország terültén terjesztett kiadványok száma meghaladta a 612 millió példányt. 2009-ben országos lefedettséggel, franchise-rendszerben folytatták tovább tevékenységüket. Franchise-rendszerük megoldást kínál, az ingyenes reklámkiadványok terjesztési piacára jellemző sokszintű alvállalkozói hálózatok átláthatatlanságával járó problémákra.
Az Év legsikeresebb franchise-átvevője díjat Lászlóné Gyócsi Mónika, a High-Care franchise-hálózat franchise-átvevője kapta.
Lászlóné Gyócsi Mónika 1995-ben került kapcsolatba a High-Care céggel, és azóta a hálózat kiemelkedő franchise-partnerévé vált. A 2004-ben, Dunakeszin megnyitott egységében egyre több fejlesztést valósított meg, melynek köszönhetően 2006-2010. között megduplázta forgalmát. Kreatív, lendületes, megújulni tudó, stabil kollektíva áll mögötte. Rendkívül gyorsan adaptálja a cég újdonságait. Egyedülálló módon működteti exkluzív törzsvásárlói hálózatát, elsők között élve a közösségi oldalak nyújtotta online lehetőségekkel.
Az Év fiatal, sikeres franchise-átvevője díjat a Pékpont franchise-hálózat partnere, Mezei Zsolt érdemelte ki. Mezei Zsolt 2003 óta vezeti a Keleti pályaudvari Pékpont üzletet, amelyet korábban a Pékpont Kft. saját maga működtetett. A közvetlen tulajdonosi jelenlét eredményeként még az igen nehéz körülmények közt is nagy munkabírással, odafigyeléssel növelni tudta pékáru üzletének forgalmát.
A Magyar Franchise Szövetség franchise-különdíjban részesítette a Vianni franchise-hálózatot, elismerve a hálózat eddigi kimagasló eredményeit, valamint a 2010-es évben folytatott tevékenységét. A VIANNI Kft., mint a Vianni Üzletlánc üzemeltetője 1997-ben alapított, 100 százalékban magyar tulajdonú társaság. A Vianni üzletek a nagy világmárkák mellett jó minőségű, magyar gyártású vegyi, kozmetikai, műanyag, élelmiszer, ruházati és háztartási termékeket is forgalmaznak. A cég hitvallása: akinek a neve bekerül a Vianni névtáblára, az egyúttal Vianni Családtaggá válik. (forrás: Magyar Franchise Szövetség Titkárság)