A Budapest Business Region klaszter, Budapest Főváros és az ITD Hungary összefogásának eredményeként a három együttműködő partner immáron harmadik alkalommal állít ki közösen az Expo Realon. A müncheni ingatlanpiaci szakkiállítás 2010-ben október 4-6. között kerül megrendezésre.
Az idei kiállításon a BBR részéről üzleti kiállító partnerek lesznek: a Budapest Airport, a Budapest Business Region klaszter, a bpv | Jádi Németh Ügyvédi Iroda, a B&V Group, a Futureal, az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület, az Indotek Group, az ITD Hungary, a Raiffeisen evolution, a Szécsényi és Társai Ügyvédi Társulás, a Talentis Group, a Walter Immobilien és a WING.
A sajtótájékoztatón megszólalók véleménye megegyezik abban, hogy az elmúlt évek közös erőfeszítéseinek, a szakmai fórumokon történő megjelenésnek már kézzelfogható eredményei is érezhetők. Ennek megfelelően mindannyian üdvözölték a három partner összefogásának töretlenségét és a nemzetközi kommunikáció folyamatosságát.
„A szakmai fórumokon való folyamatos megjelenés a külföldi tőkebefektetés előmozdítása szempontjából komoly üzenettel bír, és pozitív befektetési klímát kommunikál. Az immáron tradicionálisnak tekinthető kooperációt, amely eddig minden alkalommal színvonalas nemzetközi jelenlétet eredményezett, természetesen továbbra is maximálisan támogatjuk” – foglalt állást Gombai Nagy Károly az ITD Hungary képviseletében.
A BBR klaszter egyre növekvő tagságán túl az idei kiállítók és a müncheni debütálásra jelölt projektek növekvő száma is arról tanúskodik, hogy a BBR küldetését az ingatlanszektor egyre több képviselője teszi magáévá, illetve egyre többen ismerik fel a szakmai fórumokon történő megjelenés jelentőségét.
„A Budapest Business Region által felvállalt befektetés-ösztönzési tevékenység és az üzleti partnerek összefogásának legszembetűnőbb eredménye, hogy a BBR a 2010-es müncheni Expo Realon kétszer annyi kiállítópartnerrel vesz részt, mint tavaly. Ezek a kiállítók pedig 2009-hez képest háromszor több projekt bemutatására készülnek” – nyilatkozta Dr. Takács Ernő, a Talentis Group elnök-vezérigazgatója.
Budapest Főváros részéről Ughy Attila a régiós politikák erősödésének meghatározó szerepéről beszélt. Budapest Európai Metropolisszá fejlesztésével és a Duna Stratégia alakításával kapcsolatban kijelentette, hogy a kormányzat prioritása a jövő évi EU elnökség idején egy pozitív kommunikáció megalapozása. Hozzátette: „A főváros a jövőben is támogatni kívánja a Budapest Business Region törekvéseit és üdvözli eddigi eredményeiket.”
A sajtótájékoztatóra elkészültek a 2010-es Expo Real stand koncepciógrafikái is. A grafikai dekoráció ugyan még nem tekinthető véglegesnek, de a koncepció alapvető elemei – a stand építészeti megoldása, az alapvető kommunikációs elemek elrendezése – már nem változnak. A korábban meghatározó üzenetnek számító innováció idén új kulcsfogalommal egészült ki. Ezzel kapcsolatban Orbán Gergely, a kiállítás projektmenedzsere elmondta:
„Az idei stand üzenete a kreativitás és innováció. Ezt kívánjuk hangsúlyozni a standba épített iPad-ekkel, és a speciálisan erre a platformra fejlesztett alkalmazásokkal. Szintén Budapest innovatív tőkéjét hangsúlyozza majd a standon bemutatásra kerülő 70 gigapixeles Budapest körpanoráma Expo Realhoz speciálisan módosított változata is.”
Szintén a kreatív kommunikációs elemeket gazdagítja a „Taste of Budapest” szakácskönyv, mely e-book alkalmazásként futtatható majd a standon elhelyezett iPad-eken, illetve letölthető formában a BBR weboldalára is felkerül. A könyv nem pusztán recept- és borajánló oldalakból áll, de befektetői szempontból érdekes makrogazdasági adatokkal is szolgál a majdani érdeklődőknek.
„Mindezek mellett pedig már szinte tradíció, hogy a magyar hoszteszlányok szépsége számos látogatót vonz a standhoz, ezt idén sem tervezzük máshogyan.” – summázta a kommunikációs elemekkel kapcsolatos gondolatát Orbán Gergely.