Már nem elég jók az ötcsillagos hotelek az amerikai turistáknak

Az ötcsillagos szállodák vagy üdülőhelyek helyett egyre több amerikai foglal luxusvillát, amikor külföldre utazik.

A hatalmas ingatlanok általában heti több tízezer dollárba kerülnek, de cserébe kompromisszummentes privátszférát biztosítanak, aminek előnyeit sokan a járvány idején kezdték el értékelni.

Mint Oliver Bell, a villák kiadására szakosodott Oliver’s Travels társalapítója elmondta, 2019 óta, részben a világjárványnak köszönhetően megduplázódott a kereslet. Az emberek azután is jobban érdeklődnek a privát üdülések iránt, miután újra szabadon lehet utazni, és sok luxusvilla ugyanolyan, ha nem jobb kényelmi szolgáltatásokat kínál, mint amilyeneket egy szálloda: találunk például concierge-t, aki a kirándulások és foglalások megtervezésében segít.

A kereslet növekedése persze az árak emelkedéséhez is vezetett: az említett cég mintegy három tucat villával rendelkezik, amelyeket a főszezonban hetente több mint 130 ezer dollárért (körülbelül 45 és félmillió forintért) lehet kibérelni.

De az online sorozatok is hozzájárulnak a villák népszerűsítéséhez, mint A fehér lótusz és az Utódlás, melyek arra inspirálják az embereket, hogy úgy utazzanak, mint a képernyőn látott gazdag családok.

Az Egyesült Királyságban működő Abercrombie & Kent Villas olyan ingatlanokat ad bérbe, amelyek az említett két sorozatban is felbukkantak.

Az Utódlás harmadik évadának fináléjában szereplő, 17. századi toszkán villa heti 69 600 dolláros (több mint 24 millió forintos) árcédulával rendelkezik, míg A fehér lótusz második évadában látott 16. századi palermói palazzo heti 46 500 dollárt (több mint 16 millió forintot) kóstál.

Idén az amerikaiak nagyrészt Olaszországba, Franciaországba és Görögországba utaznak az egyik csúcskategóriás utazási tanácsadó cég szerint, de Portugália is egyre népszerűbb, és van, aki Nagy-Britanniába menekül a hőhullámok elől. Valószínűleg csak idő kérdése, hogy a bérleti díjak ezekben az országokban is a filmbéli milliárdosok pénztárcájához igazodjanak.

Tagadhatatlan, hogy a sorozatok nagy hatással vannak az emberek utazási terveire, a világ egyik legnépszerűbb sorozata például megmentett egy hatszáz éves kocsmát, egy dél-koreai drámasorozat hatására pedig csendes kis svájci faluba indultak meg a turisták.

Tovább a cikkre >>

Forrás: Roadster


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.