Ha nem rémlik, erről van szó:
A "restaurált" mű szinte felismerhetetlenné, rendkívül primitívvé vált és éppen ennek köszönheti világkarrierjét, ugyanis a szánalmassá vált, emberi arc helyett leginkább egy majomra hasonlító mű képe bejárta az internetet.
Mindezek után igencsak felszökött a templom látogatottsága, sokan akarták eredetiben is látni az elrontott művet, amely - a szerző engedélye nélkül - hamarosan pólókon, bögréken, borcímkéken, telefontokokon is pompázott szerte a világban.
A naiv festő kontár munkájának köszönhetően az utóbbi évben több mint 40 ezren keresték fel a falut, és bő 50 ezer euróval - 15 millió forinttal - gazdagították a templomot birtokló alapítványt. A nagyon naiv restauráló a templom látogatottságának megugrását látva részesedést követelt a templom 1 eurós belépti díjából befolyó bevételből azzal érvelve, hogy a forgalom neki köszönhetően ugrott meg.
Az ötezer lelkes Borja önkormányzatának vezetői először elképedtek a követelés hallatán, ám hosszú ellenkezés után mégis beleegyeztek, hogy Gimenez "mester" 49 százalékot kapjon a turistaforgalom fellendülése révén keletkező haszonból, továbbá a "majmos" képével ékesített tányérok, öngyújtók, képeslapok és egyebek eladásából befolyó profitból.
Egy kis galéria az Ecce Homo mémekből:
Cecilia Gimenez nemcsak pénzügyi győzelmének örülhet. Saját festményei is érdeklődést keltettek a világban, amelynek köszönhetően a héten saját kiállítása nyílt Borjában. Két tucatnyi alkotását augusztus 24-ig nézhetik meg az érdeklődők - adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap.
Forrás: MTI/TurizmusOnline