Másfél éve a Tel-Aviv–Budapest útvonalon az EL AL légitársaság diszkontmárkája közlekedik. Milyenek a tapasztalatok?
Rendkívül sikeres időszakon vagyunk túl. Tavaly 73%-os növekedést értünk el az utasszám tekintetében (125 ezer fő a 2013. évi 74 ezerrel szemben). Közben a kapacitásunk is bővült, a nyári szezonban napi két járatunk közlekedett, és a gépek átlagos töltése is nőtt, 77-ről 88%-ra. A magyar utasok száma 40%-kal bővült 2015-ben. Az idén folytatódott a kedvező trend: októberig 16%-kal emelkedett az utasszám, a magyaroké 7%-kal volt magasabb. A bevételeink 18%-kal nőttek idén.
Mennyire „fapados” az UP by EL AL?
Az UP az EL AL diszkontmárkája, amely sok szempontból különbözik a fapados légitársaságoktól. Alapvetően igaz, hogy az utas ülőhelyet foglal a gépen és mellé vásárolhatja meg a további szolgáltatásokat, azonban nálunk van egy külön Economy Plus osztály, amelyben eleve a foglaláshoz tartozik a fedélzeti ellátás. De még a Basic osztályon utazók is felvihetnek díjmentesen egy nyolc kilogrammos csomagot a gépre, és innivaló nekik is jár az utazás során. Nem árt hangsúlyozni, hogy belvárosi és reptéri irodánk is van, ahol kulturált körülmények között nyújtunk információt az utasoknak és az utazási irodáknak. A gépre kényelmesen, utashídon keresztül szállhatnak be az utasaink Ferihegyen. A diszkontmodell abban segített, hogy a korábbinál jóval több egyéni utas utazik velünk. A Tel-Aviv és Budapest közötti teljes légi személyforgalom 60%-a velünk repül. Sikerült a tortát növelnünk, vagyis egyre többen utaznak tőlünk Izraelbe, illetve onnan hozzánk.
A biztonsági kérdések egyre fontosabbak manapság…
Az EL AL mindig is elsődlegesnek tartotta a biztonság kérdését, emberi és technikai oldalról is sokat költünk erre. Ferihegyen az idén több százmillió forintos biztonsági beruházást hajtottunk végre. Büszkék vagyunk rá, hogy a világ legbiztonságosabb légitársaságai között tartanak minket számon, és ezt egyre több utasunk értékeli, igényli.
Milyen tervekkel vágnak neki 2016-nak?
Az EL AL története legsikeresebb 3. negyedévét tudja maga mögött, 93 millió dolláros nyereséget értünk el, és az idei utolsó negyedév is hasonlóan jónak ígérkezik. Erős pénzügyi alapokkal rendelkezünk tehát egy komoly flottafejlesztéshez, amely jövőre indul. A társaság 13 Boeing 787 Dreamliner típusú repülőgépre adott le megrendelést, további 15-re opcióval rendelkezünk. Új keskeny törzsű gépeket is rendeltünk, amelyek régi és új európai útvonalakon repülnek majd.
A téli szezonban van valamilyen akciójuk?
Igen, januárban és februárban illetékekkel együtt, oda-vissza, akár már 37 ezer forintért is lehet az UP-pal Izraelbe repülni.