Még az idén megjelennek a TDM-pályázatok

A tervek szerint november utolsó hetében bocsájtják társadalmi vitára a pályázatot, ezt követően december közepén jelenhet meg a felhívás.

Augusztus 15-én megjelent a TDM szervezetek támogatását előkészítő regisztrációs pályázat, amelynek beadási határideje szeptember 25. volt. A szakmai elő-regisztráció célja a TDM pályázat előkészítése, a várható pályázói kör és a tervezett projektek előzetes megismerése, a pályázói és szakmai fejlesztési igények felmérése, a pályázói oldali szakmai felkészültségének megismerése és erről visszacsatolás küldése. A következő lépés lesz a társadalmi vita, majd a pályázatok kiírása.

A beérkezett pályázatokat és a kiírás feltételeit az alábbi táblázat összesíti:

 

Régió Beérkezett pályázatok száma Feltételekkel támogatott „Szigorú” feltételekkel támogatott Regisztrációja nem támogatott Rendelkezésre álló keret* (MFt) Feltételként előírt v. éjszaka szám (ezer fő) IFA (MFt)
ÉMA 30 ebből 7 térségi 22 8 - 1014,2 25 2
KM 9 7 1 1 229 15 3
ÉAL 17 7 10 - 600 20 -
DAL 16 11 4 1 248 17 5
KD 15 13 2 - 414 30 5
NYD 12 9 3 - 180 40 5
DDT 13 10 2 1 400 15 3
Balaton 19 12 6 1 418 80 5
Összesen: 131 91 35 5      

* még folyamatban van a keretátcsoportosítás áttekintése az egyes régiókon belül

A szervezetek létrejöttét segíti az is, hogy TDM Iroda alakul 2009-től a TDM szervezetekkel kapcsolatos teendők hatékony ellátására az MT Zrt Belföldi Hálózati Igazgatóságán, a tervek szerint egy állandó munkatárs és egy gyakornok közreműködésével, amely folyamatosan együttműködik a Turisztikai Szakállamtitkársággal. Kiemelt feladatai lesznek:
• A TDM rendszer alakulásának függvényében előbb a helyi, majd a térségi TDM szervezetek megalakulásának nyomonkövetése,
• Folyamatos részvétel és szakmai felügyelet az RMI-k és a megalakult/ megalakulóban lévő helyi és térségi TDMSZ-ek közötti egyeztetéseken,
• az MT ZRt régiói speciális és egyedi marketingszolgáltatásainak erősítése a későbbi régiós-térségi együttműködés elősegítése, előkészítése céljából,
• a kialakítandó TDM informatikai rendszer előkészítésében, fejlesztésében való részvétel,
• tájékoztatás és a témában szakmai konzultációk szervezése,
• TDM help-desk rendszerének működtetésében közreműködés,
• TDM szervezetek minőségbiztosítási, osztályba sorolási rendszerének kidolgozásában való közreműködés,
• folyamatos kapcsolattartás a létrejött TDM szervezetekkel, külső partner intézményekkel.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.