Augusztus 15-én megjelent a TDM szervezetek támogatását előkészítő regisztrációs pályázat, amelynek beadási határideje szeptember 25. volt. A szakmai elő-regisztráció célja a TDM pályázat előkészítése, a várható pályázói kör és a tervezett projektek előzetes megismerése, a pályázói és szakmai fejlesztési igények felmérése, a pályázói oldali szakmai felkészültségének megismerése és erről visszacsatolás küldése. A következő lépés lesz a társadalmi vita, majd a pályázatok kiírása.
A beérkezett pályázatokat és a kiírás feltételeit az alábbi táblázat összesíti:
Régió | Beérkezett pályázatok száma | Feltételekkel támogatott | „Szigorú” feltételekkel támogatott | Regisztrációja nem támogatott | Rendelkezésre álló keret* (MFt) | Feltételként előírt v. éjszaka szám (ezer fő) | IFA (MFt) |
ÉMA | 30 ebből 7 térségi | 22 | 8 | - | 1014,2 | 25 | 2 |
KM | 9 | 7 | 1 | 1 | 229 | 15 | 3 |
ÉAL | 17 | 7 | 10 | - | 600 | 20 | - |
DAL | 16 | 11 | 4 | 1 | 248 | 17 | 5 |
KD | 15 | 13 | 2 | - | 414 | 30 | 5 |
NYD | 12 | 9 | 3 | - | 180 | 40 | 5 |
DDT | 13 | 10 | 2 | 1 | 400 | 15 | 3 |
Balaton | 19 | 12 | 6 | 1 | 418 | 80 | 5 |
Összesen: | 131 | 91 | 35 | 5 |
* még folyamatban van a keretátcsoportosítás áttekintése az egyes régiókon belül
A szervezetek létrejöttét segíti az is, hogy TDM Iroda alakul 2009-től a TDM szervezetekkel kapcsolatos teendők hatékony ellátására az MT Zrt Belföldi Hálózati Igazgatóságán, a tervek szerint egy állandó munkatárs és egy gyakornok közreműködésével, amely folyamatosan együttműködik a Turisztikai Szakállamtitkársággal. Kiemelt feladatai lesznek:
• A TDM rendszer alakulásának függvényében előbb a helyi, majd a térségi TDM szervezetek megalakulásának nyomonkövetése,
• Folyamatos részvétel és szakmai felügyelet az RMI-k és a megalakult/ megalakulóban lévő helyi és térségi TDMSZ-ek közötti egyeztetéseken,
• az MT ZRt régiói speciális és egyedi marketingszolgáltatásainak erősítése a későbbi régiós-térségi együttműködés elősegítése, előkészítése céljából,
• a kialakítandó TDM informatikai rendszer előkészítésében, fejlesztésében való részvétel,
• tájékoztatás és a témában szakmai konzultációk szervezése,
• TDM help-desk rendszerének működtetésében közreműködés,
• TDM szervezetek minőségbiztosítási, osztályba sorolási rendszerének kidolgozásában való közreműködés,
• folyamatos kapcsolattartás a létrejött TDM szervezetekkel, külső partner intézményekkel.