A 2006/07-es BWI 25,5 ezerrel több vendéget vonzott a fővárosba, és az átlagos vendégéjszaka 2,5-ről 5,5 napra nőtt a tavalyi kampány ideje alatt. Az idei terv 15 ezer további vendégszám és mintegy 60 ezerrel több vendégéjszaka elérése. Ahogy tavaly, úgy most is 3 napos szállásfoglalás esetén a vendégek plusz egy napot tölthetnek Budapesten, 6 éjszaka foglalásával pedig 2 extra éjszaka jár az akcióban részt vevő szálláshelyeken – ez jelenleg több mint 50 hotelt érint. A BWI kampány kiemelt partnerei közé tartozik a Malév Zrt., az MT Zrt., a Magyar Szállodaszövetség, a Budapest Airport, a Budapest Főváros Önkormányzata és a Budapesti Tavaszi Fesztivál. A kezdeményezéshez számos szálloda, autóbérléssel, városnézéssel, programszervezéssel foglalkozó szolgáltató is csatlakozott. Mint Niklai Ákos elmondta, a költségvetés ugyan még nem végleges, de 100 millió forint felett várható a marketingcélú költés. A Magyar Turizmus Zrt. a BWI kampány koordinálása mellett az akció társfinanszírozója is oly módon, hogy az együttműködő partnerektől befolyt pénzösszeggel megegyező összeggel egészíti ki a kampány költségvetését. A Malév – oneworld tagsága révén – több mint 10 millió utast tud elérni világszerte fedélzeti kiadványaikkal, filmjeivel, valamint internetes honlapjukon keresztül. Elkészült három, a kampányt népszerűsítő spot (30, 60 és 90 másodperces), és 6 nyelven olvasható a BWI saját weboldala (www.budapestwinterinvasion.com). Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes elmondta: a főváros nagyszabású díszkivilágítással, újdonságnak számító hatalmas mikulás-invázióval, színes programokkal is segíti a kampány sikerét.
Még nagyobb invázióra számítanak
A tegnapi Budapest Winter Invasion (BWI) kampány sajtótájékoztatóján Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) elnöke röviden ismertette a december 1-jétől 2008. március 31-ig tartó kampány részleteit, valamint beszámolt a kezdeményezés tavalyi eredményeiről is.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.