A kínai piacon érezhetően megnőtt az igény a minőségi – különösen a jelentősebb nemzetközi megmérettetéseken díjazott – borok iránt. Gál József, a Csányi Pincészet Zrt. vezérigazgatója szerint idén ezért is tudták 2010-hez képest megduplázni az ázsiai országba irányuló exportjukat, ahol az idei évben már a százmillió forintos kivitel a cél. Ehhez jó ajánlólevelet adott a legnagyobb franciaországi megmérettetésnek számító bordeaux-i Challenge International du Vin 2013 France-on a Kővilla Cuvée 2009-cel elnyert aranyérem, amihez idén még a Le Mondial du Rosé-n és a Vinalies Internationales-en megszerzett aranyérem is társult. A szakember szerint a kínai piac ugyan továbbra is jelentős kihívásokat rejt, de a szisztematikus piacépítés a megfelelő tőkeerővel társulva hosszú távon jó esélyeket kínál.
A vezérigazgató kifejtette: az idei nemzetközi kiállítások tapasztalatai azt igazolják, hogy a felső kategóriás magyar borok, minőségben megfelelnek a nemzetközi trendeknek. Az erőteljesebb exportot azonban az értékesítés területén továbbra is mutatkozó tapasztalatlanság mellett, az egységes magyar bormarketing hiányosságai is akadályozzák. A nemzetközi trendeket tanulmányozva kijelentette: a testes nagy francia borok hegemóniája után most az adott termőhelyekre jellemző, egyéni ízvilágot képviselő könnyebb, gyümölcsösebb borok a sikeresek.
Miközben Európában csökken az ültetvények nagysága, a legnagyobb versenytársak az alacsony árkategóriában is jó minőséget nyújtó chilei, argentin és ausztrál borok.
A 20 legnagyobb magyar borászat közé tartozó Csányi Pincészet a csúcsborok készítésének szándékával jelentős ültetvényfejlesztést fejezett be a közelmúltban. A közel 600 milliós beruházás eredményeként az újonnan telepített 95 hektáros ültetvénnyel 370 hektárra nőtt a borászat művelésében lévő ültetvényeinek mérete. A legújabb telepítés eredményeként a régióra jellemző hagyományos fajták, a Cabernet Franc, a Cabernet Souvignon, a Kékfrankos és a Merlot mellett, a manapság rendkívül divatos Syrah tőkék jelentek meg a villányi dombokon.
Forrás: Élelmiszer Online