Száz magyarból negyvenhárman hajlandók többet fizetni egy termékért, ha tudják, hogy az érintett cég nyereségéből támogat társadalmi célokat. Két évvel ezelőtt csak százból harmincketten nyilatkoztak így - derül ki a Nielsen egy ma közzétett felméréséből. A vizsgálat keretében ötvennyolc országban, köztük Magyarországon mérték fel, a fogyasztók hogyan viszonyulnak a vállalatok társadalmi felelősségvállalásához.
A magyar fogyasztók 31 százaléka a felmérés előtti hat hónap során vett legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyről tudta, hogy közvetlenül juttat pénzt társadalmi törekvések támogatására. Ebből a szempontból a magyarok pozitívabban viszonyulnak a vállalatok társadalmi célokat támogató programjaihoz, mint az európai átlag.
Ugyanis Európa huszonkilenc vizsgált országában csak a megkérdezettek átlagosan 27 százaléka vásárolt szolgáltatást vagy terméket a kutatás előtti fél év alatt, ha tudták, hogy rendelkezett az érintett cég társadalmi felelősségvállalására vonatkozó információval.
Szintén a magyarokénál kisebb arány, a válaszadó európaiak átlag 36 százaléka mondta, hogy hajlandó többet fizetni társadalmi célokat támogató vállalat szolgáltatásáért vagy árucikkéért.
A kuttatás keretében ötvennyolc országban több mint 29 ezer internet-használót kérdeztek meg. A felmért országok 74 százalékában emelkedett azok aránya, akik hajlandók több pénzt kiadni, ha a társadalmi felelősségvállalásban aktív vállalatoktól vesznek valamit.
Forrás: Kreatív Online