Megfelelő ütemben halad a SZÉP Kártya bevezetése

Jövőre a SZÉP Kártya valós választási lehetőségként jelenik meg a cafeteria-rendszerben, átvéve az üdülési csekk szerepét; a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint a kártya bevezetése megfelelő ütemben halad és arra számítanak, hogy a következő hónapokban a kártyát választók száma jelentősen nőni fog.

A tárca csütörtöki közleménye emlékeztet, hogy a munkavállalók 2011 végén, illetve 2012 elején nyilatkoznak az általuk választott 2012-es cafeteria juttatásokról. A minisztérium fontosnak tartja, hogy a vállalati cafeteria-megállapodások során a munkavállalók és a munkáltatók már egy működő, számos elfogadóhellyel rendelkező rendszert láthassanak, és így meggyőződéssel választhassák az arra jogosultak a SZÉP Kártyát 2012-re.
    A közleményben szorgalmazzák, hogy az elfogadóhelyek minél gyorsabban csatlakozzanak a rendszerhez, mert ezzel elkerülhető egy esetleges év eleji torlódás az elfogadóhelyek rendszerének telepítésénél, továbbá az elfogadóhelyek számának növelése pozitív hatással lenne a munkáltatók csatlakozási hajlandóságára is. Hangsúlyozzák, hogy a csatlakozás nem jár semminenű költséggel. 
    A SZÉP Kártya mielőbbi piacra kerülése a közlemény szerint azért is indokolt, hogy ha egy cégnél maradt 2011-es évre elkölthető szabad cafeteria-keret, akkor a SZÉP Kártya valós alternatívát jelentsen ennek elköltésére. Azon cégek esetében pedig, amelyek már az idei évre lehetővé tették a SZÉP Kártya igénybevételét, lehetőséget kell biztosítani annak felhasználására még a 2011-es szezonban.
    Emlékeztetnek, hogy Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter szeptember 13-án bejelentette a SZÉP Kártya rendszerének bővítését a kártya népszerűségének további növelése, valamint a cafeteria-rendszer egyszerűbbé és olcsóbbá tétele érdekében.
    A tervek szerint a SZÉP Kártyához jövő év január 1-jétől három elkülönülő számla tartozik majd, és nő a munkáltató által kiadható összeg is. Az éves keret szerint szálláshely-szolgáltatásra 225 ezer forint, meleg étkezésre 150 ezer forint, szabadidős, egészségmegőrző célra 75 ezer forint áll majd rendelkezésre. Ezzel a SZÉP Kártya keretösszege 50 százalékkal összesen évi 450 ezer forintra emelkedik, miközben a dolgozók nagyobb szabadságot kapnak ezen összeg felhasználásában. Ez a két tényező várhatóan jelentősen növeli a SZÉP Kártya népszerűségét. Nem csak szálláshelyek, hanem éttermek, fürdők és egyéb pihenést, egészségmegőrzést biztosító szolgáltatók is elfogadóhellyé válhatnak majd.
    A SZÉP Kártya 2011-ben új termékként lépett a piacra, idén még az üdülési csekk a fő eszköz a pihenési célú dolgozói juttatásokban. 2012-ben a SZÉP Kártya és az üdülési csekk párhuzamosan lesz jelen a piacon. A 2011. szeptember 30. után juttatott üdülési csekkek adókedvezménye megszűnik, de a korábban juttatott üdülési csekkek még egy évig, tehát legkésőbb 2012. szeptember 30-ig felhasználhatóak. 2013-ban már csak a SZÉP Kártya lesz a piacon. 
    Az NGM közleményében egyben alaptalannak nevezi a közelmúltban a sajtóban megjelent, a SZÉP Kártya bevezetésének lassú ütemére vonatkozó aggodalmakat.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.