A BTH és a MÜPA kezdeményezésére, a kultúra turizmusba kapcsolása céljából létrejött budapesti munkacsoport 15 tagú. A már tavaly elindított közös honlapjuk nézettsége tízszeresére emelkedett fél év alatt. Bemutatták közös kiadványukat, a Cultural Guide 2010-et, melynek példányszámát jelentősen megemelték: 80 ezer magyar és 120 ezer angol nyelvűt adnak ki az idén. 2010-ben valamennyi csatlakozott kulturális intézményben, a Tourinform irodákban, és a történelmi gyógyfürdőkben kulturális kiadványtároló állványt helyeznek ki, amelyen a saját és a tömörüléshez csatlakozott intézmények kulturális programjait népszerűsítő kiadványokat tárolják.
A február 28-ig tartó Budapesti Téli Fesztivál, mely több mint 100 budapesti téli program összefogása, szintén e munkacsoport kezdeményezésére jött létre. Az MT. Zrt. Budapest- Közép-Dunavidéki RMI kezdeményezésére a programokat kedvezményes szállodai csomagokkal kapcsolták össze. A BTH teljes marketing eszközrendszerével segíti a munkacsoport működését (kulturális eseménynaptár működtetése, újságíró meghívások, kulturális hírlevél automatikus küldése, slide show és programajánló, vásári részvételek).
A 2009-ben, kérdőíves felmérés alapján készült kulturális kutatást 2010-ben mélyinterjúk formájában folytatják tovább. A korábbi kutatás értékelése, táblázatai, grafikonjai a (www.culturalbudapest.com, www.budapestkultura.hu) honlapokon bárki számára hozzáférhetők.