Megjelent a Vendég & Hotel július/augusztusi száma

A lapszám központi témája A helyes ár-érték arány, tudatos vásárlás. A tartalomból:

„Ennél mélyebbre már nem mehetünk az árakkal”, ez a hazai, és főleg a budapesti szállodások egyöntetű véleménye. Minimum három év még, mire visszazökken minden a régi kerékvágásba, azaz egy három- egy négy-, illetve egy ötcsillagos szállodai szobát annyiért kínálnak majd, amennyit valóban ér. És mi lesz addig? Erről beszélgetünk egy fővárosi, két ház vezetőjeként is ismert, valamint egy utazási irodát igazgató szakemberrel

 

„Ma már a legnagyobb szállodák is elindulnak lefelé” Késői döntések sorozata, még több trükközés, és sajnos senki nem marad ki a negatívárspirál-játékból idehaza – ez már egy másik szakember véleménye, a hazai szállodaipar egyik ismert alakja beszél arról, mi a helyzet most, és ki ebben a lehetetlen helyzetben az egyetlen nyerő?

 

Szálláskörkép – itthon és a határon túl A vendég szempontjából vizsgáltuk meg az interneten kínált hazai és külföldi szállodai szobaárakat – hol, mit és mennyiért kínálnak? Mi tartozik külföldön egy kínált csomagba, és mit kaphat ugyanennyiért, aki Magyarországra érkezik? Tanulságos az összeállítás, amiből az is kiderül, az árcsökkentésen kívül van még menekülési útvonal, csak oda kellene figyelni, másutt hogy csinálják az értékesítést.

 

Exkluzív hollywoodi tudósítás Lawry’s Prime Rib Restaurant-ból, vagyis egy olyan Los Angeles-i házból, ahol talán a világ legfinomabb marhasültjét kínálják. A ház alapfilozófiáját az alapító Lawrence Frank és sógora adta, akik szinte kőbe vésték: náluk csak királyi fogadtatásban részesülhet a vendég, és a másik, ami alapvető, a szervírozás. Saját felszolgáló-iskolát működtetnek, és a régen náluk dolgozóknak továbbképző-tanfolyamokra is kötelező járniuk.

Címlapon az a négycsillag superior minősítésű Continental Hotel Zara, ahol szintén nem éppen a ház rangjának és szolgáltatásainak megfelelő áron kínálják jelenleg – a bevezető szakaszban – a szobákat. És ahol az is kiderül, a hotel igazgatója először nem akarta elvállalni a vezetést, annyira nem bízott abban, hogy a pesti VII. kerület mélyén sikeresen lehetne működtetni egy hatalmas házat, 272 szobával…

 

A lap legfrissebb száma megrendelhető a kiadóban Murár Mónikánál (mail: [email protected], tel: 1430 4503, fax: 1430 4539) vagy egész évre a szaklap előfizetethető továbbra is változatlan áron – 7900 Ft éves bruttó összegért.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.