Megjelent a Vendég&Hotel októberi száma!

Megjelent a Vendég&Hotel októberi száma!

Kérdések, amelyekre az októberi Vendég & Hotelben adunk a választ:

Elég-e 10.000 forint egy feketére abban a belvárosi vendéglátóhelyen, ahol pár napja egy brazil fiútól egy gulyáslevesért és két sörért 75.000 Ft-ot kértek?

Elterjedt a városban a hír, hogy a Gundel étterem menedzsmentjének felállításával a konyha főszakácsának is mennie kell. Igaz-e az információ, vagy sem? A választ maga az érintett adja meg.

Ha görkorcsolyával és biciklivel is lehet egy szállodai szobába érkezni – ez vajon teljes őrület vagy nagy siker?

Melyek voltak az őszi első Vendég & Hotel Business Klub legnagyobb érdeklődést kiváltó témái?

Miért pont az afrikai harcsa idehaza a nagy sláger, és miért kerül a ranglistán egyre hátrébb a ponty?

Ha azt mondjuk, hogy magyarországi sikeres haltenyésztés, ugyan kinek jutna eszébe legelőször a hortobágyi puszta?

Tényleg a kóser jégkása és a halal hamburger lenne a legújabb gasztrotrend a gyorsétkeztetés terén?

Vajon milyen az alkalmazottak bérezése a napokban világsztárokkal teli nyitópartival elindult NOBU Budapest Étteremben - japán, vagy amerikai netán magyar mércével mérhető? Erre a magyar tulajdonos, Andy Vajna producer válaszol.

Vajon a sószóró és a váza az étterem asztalán sószórást és virág elhelyezését szolgál? Van, amikor igen, ám az „átkosban” remek kihallgató eszközként funkcionált. Nagy sikerű, régi szakmákat bemutató sorozatunktól egy igencsak különleges „foglalkozással” búcsúzunk: megmutatjuk, milyen is a 007-es szuperpincér.

A lap legfrissebb száma megrendelhető a kiadóban Murár Mónikánál (mail: [email protected], tel: 06 1 430 4503 fax: 06 1 1 430 4539) vagy egész évre a szaklap előfizetethető továbbra is ugyanitt változatlan áron – 7900 Ft éves bruttó összegért.

 


Jön az Országos Étterem Hét

Jön az Országos Étterem Hét 

Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.