Megtartotta alakuló ülését a Kínai Klub

Április 2-án tartotta alakuló ülését a Magyar Turizmus Zrt. kínai külképviselete által kezdeményezett Kína Klub. A Klub célja a szakma – főként a kínai piaccal hosszú távon foglalkozni kívánó – szereplőinek tömörítése a Magyarországra irányuló ázsiai beutazó turizmus élénkítése érdekében. Az alakuló ülést élénk érdeklődés kísérte a megjelent mintegy 50 szolgáltató részéről.

Az alakuló ülésen Vértes Róbert, a Magyar Turizmus Zrt. kínai külképviselet-vezetője prezentáció keretében ismertette a Kína Klub célját, működési formáját és menetét, valamint a Klub működési elveit és szabályait az ázsiai beutaztató turizmusban érdekelt szolgáltatók képviselőinek. Az MT Zrt. célja, hogy egy olyan szakmai közösséget hozzon létre, amelynek tagjai hatékonyan együttműködnek, és a felmerülő problémákat a Klub szellemének megfelelően, a másikra való tekintettel, a közösség és a hosszú távú célok szem előtt tartása mellett igyekeznek megoldani. A mintegy 50 fős szakmai közönség rendkívül pozitívnak értékelte a kezdeményezést, hiszen a Klub egy olyan platformot teremt a tagok számára, amely megkönnyíti a magyar szakmai szereplők közötti kommunikációt és együttműködést. A klubtagok egy átgondolt marketingstratégia mentén – amelynek alapját a Magyar Turizmus Zrt. marketingterve szolgáltatja – és keretén belül fel tudnak készülni a piacokon való megjelenésre, szereplésre és problémakezelésre, a beutazó turizmus hatékony és hasznot hozó ösztönzésére. A piacon való együttes fellépés hatására hazánk nagyobb figyelmet kaphat a kínai (és hosszú távon más ázsiai) turisztikai szakma részéről. Kína a világ leggyorsabban növekvő küldőpiaca.

Magyarországon a kínai beutazó turizmus az utóbbi 5 évben – a válság ideje alatt is – folyamatos növekedést produkált (évente átlag 10-12%). A KSH előzetes adatai szerint 2009 január-decemberében 38.400 kínai vendég 70.800 vendégéjszakát töltött el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek vonatkozásában 18%-os, a vendégéjszakák vonatkozásában pedig 12,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A kínai turista, japán társa mellett a legtöbbet költő vendégek közé tartozik. A kínai utazók számára a két fő desztináció Közép-Kelet-Európában Csehország és Magyarország. Hazánk az egyetlen ország Közép-Kelet-Európában, amelynek Kínával közvetlen légi összeköttetése van, amely gyakorisága várhatóan 2010 márciusától bővülni fog. Kínában mára a lakosság közel 40%-a városi lakos, a számunkra célközönségként számon tartott felső-középosztály becsült száma 100-150 millió fő. Az Internet használók száma közel 380 millió fő. India – Kína után – a második leggyorsabban növekvő küldőpiac, közel 8 millió kiutazóval. Az országban az Internet használók száma közel 100 millió fő. További ígéretes piacok a régióban: Malajzia, Szingapúr, a Fülöp-szigetek. (Magyar Turizmus Zrt.)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.