Az alakuló ülésen Vértes Róbert, a Magyar Turizmus Zrt. kínai külképviselet-vezetője prezentáció keretében ismertette a Kína Klub célját, működési formáját és menetét, valamint a Klub működési elveit és szabályait az ázsiai beutaztató turizmusban érdekelt szolgáltatók képviselőinek. Az MT Zrt. célja, hogy egy olyan szakmai közösséget hozzon létre, amelynek tagjai hatékonyan együttműködnek, és a felmerülő problémákat a Klub szellemének megfelelően, a másikra való tekintettel, a közösség és a hosszú távú célok szem előtt tartása mellett igyekeznek megoldani. A mintegy 50 fős szakmai közönség rendkívül pozitívnak értékelte a kezdeményezést, hiszen a Klub egy olyan platformot teremt a tagok számára, amely megkönnyíti a magyar szakmai szereplők közötti kommunikációt és együttműködést. A klubtagok egy átgondolt marketingstratégia mentén – amelynek alapját a Magyar Turizmus Zrt. marketingterve szolgáltatja – és keretén belül fel tudnak készülni a piacokon való megjelenésre, szereplésre és problémakezelésre, a beutazó turizmus hatékony és hasznot hozó ösztönzésére. A piacon való együttes fellépés hatására hazánk nagyobb figyelmet kaphat a kínai (és hosszú távon más ázsiai) turisztikai szakma részéről. Kína a világ leggyorsabban növekvő küldőpiaca.
Magyarországon a kínai beutazó turizmus az utóbbi 5 évben – a válság ideje alatt is – folyamatos növekedést produkált (évente átlag 10-12%). A KSH előzetes adatai szerint 2009 január-decemberében 38.400 kínai vendég 70.800 vendégéjszakát töltött el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek vonatkozásában 18%-os, a vendégéjszakák vonatkozásában pedig 12,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A kínai turista, japán társa mellett a legtöbbet költő vendégek közé tartozik. A kínai utazók számára a két fő desztináció Közép-Kelet-Európában Csehország és Magyarország. Hazánk az egyetlen ország Közép-Kelet-Európában, amelynek Kínával közvetlen légi összeköttetése van, amely gyakorisága várhatóan 2010 márciusától bővülni fog. Kínában mára a lakosság közel 40%-a városi lakos, a számunkra célközönségként számon tartott felső-középosztály becsült száma 100-150 millió fő. Az Internet használók száma közel 380 millió fő. India – Kína után – a második leggyorsabban növekvő küldőpiac, közel 8 millió kiutazóval. Az országban az Internet használók száma közel 100 millió fő. További ígéretes piacok a régióban: Malajzia, Szingapúr, a Fülöp-szigetek. (Magyar Turizmus Zrt.)