A szállodások jelzései szerint az üzletemberek egyre rövidebbre fogják utazásaikat. A BTH a válsághelyzetben konkrét célcsoportokra irányzott kampányokkal igyekszik elérni a potenciális utazókat, és kevesebbet költ imázsépítésre.
Jövőre külsőleg és tartalmában is megújul a több mint tízéves Budapest Kártya. Az évente 80-100.000 példányban eladott kártya értékesítése az utóbbi időben stagnált, ezért szükséges a ráncfelvarrás. 2009-ben több új szolgáltatónál, például trendi szórakozóhelyen lehet majd kedvezményt kapni a kártyára és több városnéző túra közül választhatnak majd a kártyabirtokosok, ráadásul néhány száz forinttal olcsóbb lesz a termék. Igyekszik a BTH az értékesítőhelyek számát jelentősen növelni, a cél, hogy minden olyan ajándékboltban és trafikban meg lehessen venni, ahol turisták csak megfordulnak. Viszonteladóknak magas jutalékot adnak.
14 tagúra bővült a legjelentősebb fővárosi múzeumokat tömörítő kulturális munkacsoport, amelyet a BTH hívott életre idén májusban. A munkacsoport gondozásában 2009 januárjában jelenik meg 40 ezer példányban a Cultural Guide to Budapest című angol nyelvű kiadvány, amely a jövő év legfontosabb programjait, eseményeit mutatja be. A kulturális intézetek részére a BTH komplex promóciós csomagot állított össze.