Megvan a 2010-es Torkos Csütörtök pontos dátuma

Ismét készülhetnek a torkoskodást kínáló vendéglátóhelyek, illetve a torkoskodni kívánó vendégek, ugyanis a Magyar Turizmus Zrt. a 2010-es Fesztiválok Éve keretében is meghirdeti az immár védjeggyé vált Torkos Csütörtök akciót. 2010-ben a néphagyományon alapuló, a Hamvazószerdát követő napon zajló akció február 18-ára esik.

A csatlakozni kívánó éttermek az MT Zrt. által létrehozott www.menjunkenni.hu honlapon keresztül regisztrálhatják magukat az ötödik Torkos Csütörtök akcióban való részvételre. A mára sikeres védjeggyé vált esemény alkalmából évről évre több étteremben fogyaszthatnak fél áron a vendégek. 2009-ben – az MT Zrt. szervezésének és koordinálásának köszönhetően – 1300 étteremben 230 ezer vendég torkoskodott. Az akcióhoz való csatlakozás feltételei Az akcióhoz mindazon éttermek és vendéglátóipari egységek csatlakozhatnak, akik vállalják, hogy február 18-án egész nap – teljes nyitva tartási idejük alatt – ’a la carte’ kínálatukból 50%-os kedvezményt biztosítanak a számla végösszegéből a helyben fogyasztásra, bármilyen – az év többi szakában is elfogadott – fizetési mód választása esetén. A csatlakozás feltétele tehát a Torkos Csütörtök hetén és az azt megelőző héten használt ’a la carte’ étlap és itallap választékának és árainak teljes körű megtartása és az ÉTEL- ÉS ITALFOGYASZTÁSRA együttesen, azaz a számla teljes végösszegéből adott 50%-os kedvezmény! Külön erre az alkalomra készített úgynevezett „Torkos Csütörtök”, azaz szűkített menüsorral az akcióban részt venni nem lehet. Azon éttermek jelentkezését, amelyek ellen 2009-ben jogos panasz merült fel, a 2010-es évre nem tudja fogadni a Magyar Turizmus Zrt. A csatlakozó szolgáltató vállalja azt is, hogy az akció hatékonyságmérésének céljából a Magyar Turizmus Zrt. által összeállított elektronikus szakmai kérdőívet kitölti, és az MT Zrt. számára 2010. február 28-ig visszaküldi. Az eredményeket a Magyar Turizmus Zrt. az akcióban résztvevők számára eljuttatja. Az éttermek a csatlakozási felhívást teljes terjedelmében olvashatják a www.menjunkenni.hu honlapon, ahol arra is választ kaphatnak, hogy esetleges technikai, vagy szakmai jellegű kérdéseikkel hova fordulhatnak. Regisztráció 2010. január 10-én éjfélig Az akcióban részt venni kívánó éttermek, ill. vendéglátóhelyek egészen 2010. január 10-én éjfélig jelentkezhetnek, a korábbi évekből már ismert www.menjunkenni.hu honlapon. A fent említett határidőig beérkező jelentkezőket a Magyar Turizmus Zrt. a nyomtatott sajtóban is népszerűsíti, illetve további promóciós eszközöket (matrica) is biztosít számukra. A január 10-i határidő után a Társaság még egészen 2010. február 15-én 11:00 óráig fogadja a jelentkezéseket, azonban ebben az esetben kizárólag az online kommunikációjában tud megjelenési lehetőséget biztosítani a vendéglátóhelyeknek. Kedvezmények az éttermek részére is A Magyar Turizmus Zrt. az akció sikere érdekében a nagykereskedések és éttermi beszállítók részére is felhívást tesz közzé, hogy a kampányhoz kapcsolódó vendéglátóhelyek kedvezményekben részesülhessenek a Torkos Csütörtököt megelőző napokban. A csatlakozó nagykereskedelmi partnerekről és a kedvezmények mértékéről a www.menjunkenni.hu honlapon tájékozódhatnak majd az érdeklődők. Torkos Csütörtök: sikeres védjegy A Magyar Turizmus Zrt. 2009. április 7-től kizárólagos jogosultja a Magyar Szabadalmi Hivatal által 198 609-es számon lajstromozott Torkos Csütörtök védjegynek, így a jövőben a szóösszetételt csak azon éttermek használhatják, amelyek regisztrált résztvevői a Magyar Turizmus Zrt. akciójának. (Magyar Turizmus Zrt.)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.