„Megyünk a saját utunkon”

Március közepén a nyárra tervezett charterjáratokon rendelkezésére álló kapacitásai jelentős részét már megtöltötte a Sun & Fun Holidays, amely hat év alatt vagyoni biztosítékát több mint tízszeresére emelte.

Tolga Deniz Sariyüce, a társaság ügyve­zetője emlékeztetett arra, hogy az iroda indu­lásakor 54 milliós vagyoni biztosítékot igazolt, 2015-ben pedig már 560 milliós kaucióval rendelkeznek. Az utazásszervező folyamatos forgalomnövekedésének alapja a „válogatott, minőségi árualap”. Ez azt jelenti, hogy csak a magyar piac speciális igényeinek megfelelő szállodákkal kötnek szerződést, és ezek közül több hotelt exkluzívan értékesítenek. Tolga Deniz arra is felhívta a figyelmet, hogy immár két éve teljesen külön vásárolják be terméke­iket a lengyelországi partnercégüktől, mivel a két piac igényei különbözők. A magyarok általában „egy csillaggal többet” keresnek, mint a lengyelek, és a magyar turisták érdek­lődési köre is eltérő. Míg honfitársaink kifeje­zetten igényesek a szálloda elhelyezkedésével, tisztaságával és a személyzet hozzáállásával szemben, addig a lengyeleket inkább az érdek­li, hogy mire terjed ki az all inclusive ellátás.

A forgalom növekedésével párhuzamosan a termékfejlesztés terén számos újdonságot vezet be a Sun & Fun. Az évről évre sikere­sebb klubszállodáikból – Orange Sunny Club – idén már összesen öt működik Egyiptom­ban, Törökországban és Tunéziában. Az eddig megszokott animátorprogramokon túl az idén egy pedagógust is foglalkoztat a Sun & Fun Holidays, akinek az lesz a dolga, hogy komp­lett oktatási modullal bővítse a programot. A terv lényege, hogy a gyerekek ne csak játékos vetélkedőkkel és arcfestéssel töltsék a nyara­lást, hanem játékos formában tanuljanak is. Az Egyiptomban nyaraló gyerekek játékosan megismerkedhetnek a piramisok történe­tével és a fáraók korával, a Törökországban pihenőknek pedig elmesélik, milyen volt az élet a kappadókiai barlanglakásokban vagy a Rodostóba száműzött Rákóczi fejedelem idején. Mindezt élvezetes eszközökkel, inter­aktív módon teszik, így a megtanultak sokkal jobban rögzülnek is az ifjú vendégek fejében.

A magyar utasok Törökországban az Amelia Beach Hotelben és a Quattro Beachen találnak Orange Sunny Clubot, míg Tunéziában a Vincci Nozha Beach, Egyiptomban pedig a Caribbean World Soma Bay és a Palm Beach várja őket. Ezeken felül a törökországi Sunmelia Beachben is lesz magyar animátor. A hurghadai Palm Beachről érdemes tudni, hogy tengerpartját rendszeresen látogatják a delfinek, amelyekkel együtt úszhatnak a különleges tengeri élményekre nyitott turisták.

A klubszállodáknak külön weboldalt szen­teltek, a Sunnyclub.hu oldalon megtalálható az összes fontos információ. A családdal utazók mellett az exkluzív ajánlatokat kere­sőket is speciális választék várja a Sun & Fun Holidaysnél. Ennek a célközönségnek dolgoz­ták ki a tavaly indult Viputazas.hu oldalukat, amely kizárólag exkluzív ajánlatokat tartalmaz. Ez az oldal csakúgy, mint a gyerekklubos és a tour-operátor általános honlapja, csupán információforrásként szolgál az utasok szá­mára, a direkt foglalásokat továbbra sem tá­mogatja a Sun & Fun. Ez az egyik olyan alapelv, amelyet az indulása óta betart a cég: útjaik válogatott viszonteladóknál foglalhatók.

Az online fejlesztések érintik a tour-operátor weboldalát is, amely évről évre új funkciókkal bővül. Amikor egy érdeklődő talál egy olyan ajánlatot, amelyet lefoglalna, rákereshet a legközelebbi viszonteladóra, te­lepülés, utca vagy utazási irodai név alapján. Az adott iroda pedig a Partnerkapun keresztül saját logójával ellátott, testre szabható aján­latot küldhet az utasnak gombnyomásra. A Partnerkapu másik újítása, hogy a foglalá­sai történetét is minden viszonteladó láthatja. Egy képernyőn jelenik meg az iroda előtt az összes aktuális foglalás állása: az előlegek, a hátralékok és a határidők. Fontos napraké­szen nyomon követni, melyik határidő mikor jár le éppen, hiszen számos viszonteladó él a kettő–öt napos opcionális foglalás lehe­tőségével. Az automatizált rendszer előnye, hogy kevesebb a fölösleges munka mindkét fél – utazásszervező és viszonteladó – részé­ről, ráadásul sokkal pontosabb is. A felületről az utazással kapcsolatos összes információt ki tudja nyomtatni az utazási iroda.

Az előttünk álló szezonra optimistán te­kint az ügyvezető, aki hozzáteszi, hogy ha a piac nem is fog nőni, a Sun & Fun Holidays igen. Az előfoglalási időszakban tavalyhoz képest megduplázódott a foglalások szá­ma. Idei újdonság az irodánál a Debrecenből Hurghadára, valamint Antalyára induló charter.

„Élni és élni hagyni” – ez az igazgató szakmai filozófiája, aki ezzel indokolja, hogy csak óvatosan nyitnak új desztinációk felé. Azért nem akarnak például Horvátországgal foglalkozni, mivel rengeteg kis magyar utazási iroda él ebből.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.