Az igazgatónő a barceloniai turizmust, valamint a szervezetet mutatta be, amelynél tízen dolgoznak, kezdetben 45 tagjuk volt, mára ez a szám 321, fele állami a fele pedig a magánszférából jött. Tagjaik között vannak kisebb szervezetek, amelyek egy évben száz kisebb eseményt rendeznek, és nagyok, amelyeknek négy rendezvényén több ezren vesznek részt.
Hírlevelükben marketinganyagokat, kongresszusi naptárt is közölnek, és beszámolnak terveikről is. Belépési díjat és éves díjat szednek, kötelező beszámolni tevékenységükről és kéthavonta statisztikát is kell készíteniük a tagoknak. 2010-ben 2138 esemény volt, ebből 226 szeminárium és 1602 vállalati találkozó. Prezentációkat is készítenek, a tavalyi 70 ilyenből 49-et hagytak jóvá.
Évente egyszer előadásokat tartanak, műhelymunkákban vesznek részt és vacsorákat is rendeznek. Partnerségben dolgoznak együtt a Spanyol Kongresszusi Irodával, és szorosan együttműködnek a várossal. Airy Garrigosa szerint a legfontosabb: „Az ügyfél az első! Az ügyfelet kell kielégíteni nem a tagok kívánságait!”
És mit helyzet Budapesten?
Ferenczy Anikó, a Magyar Kongresszusi Iroda igazgatója előadásában az MKI új működéséről és a kongresszusi turizmus élénkítéséről beszélt. A Magyar Kongresszusi Iroda 1990-ben alakult meg, 2000-óta a Magyar Turizmus Zrt.-ben kiemelkedő szerepet kap. 350 partnerük van, és másfélmillió euróval rendelkeznek. 2009-ben 365 konferenciát rendeztek, 2010-ben pedig 537-et. A résztvevők száma 2009-ben 82 ezer volt, 2010-ben pedig 125 ezer.
Az elmúlt év eredményeként a nemzetközi ranglista 13-helyén állunk. (Első Bécs, második Barcelona.) A statisztikák azt mutatják, hogy a kongresszusi helyszínekben a szállodák hódítanak tért.
Az igazgatónő szólt az eddigi változásokról és az idei tervekről is. Kijelentette, hogy nem írnak és nem is szándékoznak írni ajánlatokat. Fejlesztik a honalapjukat, nemzetközi és hazai hírlevelük van, egyetemeket látogatnak, adatbázist alakítanak ki. Sikeres a sport nagyköveti programjuk. Az idei tervekről szólva elmondta, hogy A BTSZK-val közösen a Budapest Kártya kifejlesztésén dolgoznak, szeretnének egy MICE-filmet készíttetni, új vásárokon részt venni és ki akarják terjeszteni a V4-es együttműködést a MICE területre is. Áprilisban indul az első nemzetközi MICE kampány - jelentette be.
A MaReSz nap szekcióülésekkel és pódiumbeszélgetésekkel fejeződött be. Eszmét cseréltek arról, hogy mire számíthatunk a multiszektortól, a környezettudatos rendezvényszervezésről, a közösségi sitek-ről, a rendezvények engedélyeztetéséről, és még számos hasznos információt is kaptak a résztvevők.