Nyáry Gusztáv a TurizmusOnline-nak eljuttatott közleményében a magyar szállodaipar reményvesztettségét hét hibának tudja be. A szakember a jelenlegi gazdasági válságot egyben társadalmi válságnak is látja, amelynek egyik tünete a pénz- és profitközpontúság. Míg szerinte a valódi vendégszeretet miatt fizet szívesen a vendég, addig a pénzközpontúságra pénzközpontúsággal válaszol.
A szakember téves marketing felfogásnak tartja a hirdetésekben előtérbe helyezett árat, és utalva a kupon- és közösségi vásárlásra, elutasítja a nagyon magas, profitgyilkos kedvezményeket. Mint írja, a szállodák tévesen a vendégekre hivatkozva, a marketing tudás hiányából nyújtják az alacsonyabb árakat, miközben a válság óta még tudatosabb vendég a jobb ár-érték-arányt keresi.
A külső, bár jelentős befolyással bíró tényezőktől – pl. EU-s pályázati pénzek, Áfa-kulcs, SZÉP-kártya - való függés és az ezekre való várakozás helyett több kreativitásra, innovációra, együttgondolkodásra, összefogásra és működő marketingre lenne szükség Nyáry szerint. Hibának tartja a konkurenciától való másolást és a mindenáron való eladni akarást, mert, mint írja, elvész ugyanis a lényeg: hogy a vendég vágyjon eljönni hozzánk, és fel tudjon nézni vendéglátóira.