Minden nap lesz fogyasztóvédelmi ellenőrzés

Minden nap lesz fogyasztóvédelmi ellenőrzés a Sziget Fesztiválon; a külföldiek panaszaira is kiemelt figyelmet fordítanak - hangzott el a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és az Európai Fogyasztói Központ (EFK) képviselőinek szerdai, közös sajtótájékoztatóján.

A fesztiválon lévő fogyasztóvédelmi sátornál tartott sajtótájékoztatón Fülöp Zsuzsanna, a hatóság szóvivője elmondta: szerdán megkezdődtek az ellenőrzések a Szigeten, és ezek egészen a rendezvény végéig tartanak majd.

A hatóság 25-30 munkatársa folyamatosan ellenőrzi a vendéglátó-ipari egységeket és a különböző mutatványos berendezéseket. Elsősorban az árak feltüntetését, a kiszolgálás minőségét, valamint a biztonságos üzemeltetés feltételeit ellenőrzik - tette hozzá.

Az előző évek tapasztalatai alapján nincsenek már kirívó szabálytalanságok a Szigeten; az új szabályozásoknak köszönhetően egyébként először csak figyelmeztetnek a kisebb szabályszegésnél és csak ezt követően büntetnek az ellenőrök.

Az idei tapasztalatokról bővebb tájékoztatást majd a fesztivál végén ad a hatóság - mondta Fülöp Zsuzsanna.

Kriesch Attila, az NFH-n belül működő Európai Fogyasztói Központ (EFK) igazgatója elmondta, hogy a szervezet a többi uniós országban működő hasonló szervezetekkel együttműködve a külföldi, illetve a külföldről érkező magyar panaszokat kezeli.

A központ célja, hogy pereskedés nélkül sikerüljön kezelni egy-egy problémás esetet - fűzte hozzá.

Mint megemlítette, a leggyakoribb külföldi panaszok a légi forgalommal kapcsolatosak (a járatkimaradásokra, késésekre vonatkoznak), és sok panaszt kezelnek a határ menti országokból, ahonnan a leggyakrabban járnak át vásárolni az emberek.

Az igazgató szólt arról is, hogy január 1-óta összesen mintegy 260 fogyasztóvédelmi bejelentést kaptak. Ez 70-80 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest - tette hozzá.

Az NFH-t és az EFK-t az interneten a www.magyarefk.hu címen lehet elérni, de a fesztivál ideje alatt a Szigeten lévő fogyasztóvédelmi sátorban is lehet bejelentéseket tenni.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.