A tanulmány szerint csak 2011-ben 3 millió új munkahelyet várnak az iparágtól. Mindezt az előrejelzett 4,5%-os növekedésnek köszönheti majd az ágazat. Ezzel 99 millióra nőhet a turizmusban közvetlenül foglalkoztatottak száma, akik 1,8 billió dollár értéket állítanak elő. Ugyanakkor az ágazathoz csatlakozó egyéb iparágak révén idén mindez már 6 billió dollárt termel, mely a világ teljes GDP-jének 9,1%-a, illetve az összes foglalkoztatott 8,8%-a, 258 millió munkavállaló.
Már megint a BRIC
A következő évtizedben pedig leggyorsabban bővülő szektor lehet a turizmus a WTTC reményei szerint. A bővülés olyan mértékű lesz, hogy 2021-re minden tizedik ember ebben az iparágban dolgozhat. Így összesen 65 millió új munkahely jöhet létre. Csak az ágazat magában a világ GDP-jének 4,2%-át állíthatja elő, 9,2 billió dollárt. A turisták által elköltött pénz az időszak végéig 6,6%-kal 1,8 billió dollárra nő. Mindezek mögött jelentős mértékben a tanulnámy szerint a - szokás szerint mindentvivőként felhoztt - BRIC országok látványosan javuló életszínvonal és a gazdasági teljesítőképesség emelkedése áll.
A turizmusipar legnagyobb erénye gyors munkahelyteremtő képessége - így a tanulmány, melyet mielőtt az napvilágot látott volna, a jelenlegi magyar kormány is felismert. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter még tavalyi, az Országgyűlés Sport és Turizmus Bizottsága előtti meghallgatásán biztatta a szakma hazai képviselőit, hogy a kormány által tervezett 1 millió munkahely harmada a turizmusban jöhet létre.
Csak nehogy!
A nem is olyan távlati célok megvalósításához megfelelő marketingkampányokat kell indítaniuk a különböző országoknak, hiszen legtöbbjükben megvan a turizmus lehetősége. Ehhez csak meg kell találni a megfelelő hívószót, majd arra építeni a kampányokat. Ezeken túl olyan gyakorlati lépések is hozzájárulnak az ágazat fejlődéséhez, mint a vízumkorlátozások feloldása, a szakmai képzések fejlesztése, a befektetések ösztönzése. De akárhogy is, a turizmusnak fenntarthatónak kell lennie; a hagyományos tömegturizmust fe kell váltania a zöld, fenntartható és etikus turizmusnak.
Csak nehogy megint jöjjön egy olyan válság, mint a 2008/2009-es, vagy az USA elleni 2001-eshez hasonló terrortámadások, vagy túl magas olajár! Különben a „szalámit nézed a kirakatba' és nem a hajasbabát” - hogy egy klasszikust idézzünk.