Mire kell odafigyelni egy külföldi kiállításon?

A londoni Marketing Week Live kiállításon járt a magyarországi Easy Explain Video csapata. Sarkadi Gábor videómarketing-stratéga a Kreatívnak elmondta, hogy először szereztek tapasztalatot kiállítóként, ezért okulásul pontokba szedték, hogy mire érdemes odafigyelni.

Az Easy Explain Video tanácsai
A stand vásárlása 
Mindenképpen próbáljatok meg alkudni. Általános szabály az, hogy minél messzebbi vagy minél közelebbi időpontban van a kiállítás, annál könnyebb alkudni. A stand kifizetése előre történik. Ezt nagyon komolyan veszik, aki nem utalja el a pénzt nyitásig, annak automatikusan kiadják a standját másnak. A velünk szemben lévő stand is így járt. Számolj azzal, hogy a stand díjára még rájöhet a kötelező biztosítás és valamennyi regisztrációs díj is. 
 
A stand mérete, elhelyezkedése 
Általánosságban igaz, hogy minél nagyobb standot tudsz vásárolni, annál több embert tudsz bevonzani. Ha nem teszi lehetővé a büdzséd, hogy egy nagy standra beruházz, próbálj meg egy minél jobb helyen lévő standra szert tenni. Jó helynek számít a kávézó vagy az előadótermek melletti hely. Próbálj meg olyanstandot szerezni, ami két oldalról nyitott.
 
 
A stand dizájnja 
Mivel a kiállítás külföldön van, ezért kicsit nehézkes a stand megtervezése. A dizájn legyártását egy a kiállítóval szerződött cég végzi, velük kell tartani a kapcsolatot, ők küldik el a stand méretét, szerkezetét. Ennek alapján itthon el kell készíteni a grafikát, amit ők legyártanak és feltesznek. Erre mindenképpen érdemes költeni, nem elég, ha csak fehéren hagyod a stand színét, és felhúzol néhány roll-upot. Már az is nagyban segít, ha a stand falát valamilyen színnel bevonjátok. 
 
A látogatók megállítása 
Nagyon fontos, hogy nem lehet leszólítani a standok előtt elviharzó embereket, mert ez nem működik. Az egyik helyen ingyen kávékat osztogattak, és szinte senki sem kért tőlük belőle. Lejárt módszer.
Valamit ki kell találnod, amire az emberek felfigyelnek. Vagy legyen elég érdekes a terméked, vagy próbáld meg megmosolyogtatni őket. Mi az Explainer marketing is born koncepcióval mentünk, és ennek megfelelően kivittünk egy igazi bölcsőt, benne egy teljesen élethű babával. A háttérben az egyik tévén ment az Explainer marketing is born. Are you ready to adopt it? videónk, ami tulajdonképpen egy showreel volt arról, hogy milyen sokféle szolgáltatást magyaráztunk el eddig, a másik tévén pedig a What is explainer marketing? videónk ment. Ez így együtt már alkalmas volt arra, hogy a látogatók rápillantsanak a standra, valamilyen érzelmet keltsünk bennük, és ekkor már oda lehet lépni hozájuk.
A mi standard két kérdésünk ez volt: Do you want a baby, maybe? a másik pedig a babára mutatva, hogy Is she cute or freaky?. Ez a legtöbbször alkalmas volt arra, hogy beindítsunk egy chitchat-et, megmosolyogtassuk még az angolokat is, ment egy kis viccelődés és ezután már elindulhatott a kommunikáció.
 
 
Reklám 
Mi erre nem költöttünk, de ez hiba volt. A látogatók nagy része tudniiliik úgy kezdi a napját, hogy átfutja a kiállítás könyvecskéjét, és bekarikázza, hogy melyik standokat akarja meglátogatni. Ha van egy hirdetés ebben a brosúrában, vagy csak simán ki van emelve a branded, az sokat segíthet.
 
Konverzió, follow-up 
Nagyon fontos, hogy mielőtt bármennyit is elköltesz, legyen elképzelésed arról, hogy hogyan fogsz értékesíteni a látogatóknak. Szinte 100 százalék, hogy nem fog visszahívni senki, hiába adod oda a névjegyedet. Mi egy külön szolgáltatáscsomaggal készültünk, és akit érdekelt, azzal kitöltettünk egy papírt és így kézzelfogható válaszokat kaptunk. Őket meg lehetett keresni, akár személyesen, akár telefonon.
Kell egy háttérember, aki az adatokat folyamatosan feldolgozza. Nemcsak a standodnak kell coolnak lenni, hanem az utókezelésnek is, mivel a kiállítás után a látogatók elég sok megkeresést kapnak, és itt is ki kell tűnni.
 
{youtube|id=fQ8hi4oAIcI}
 
Személyzet, technikai felszerelés 
Legfontosabb szabály, hogy emberből sosem lehet elég. Mi hárman mentünk ki, de ez a kétnapos kiállítás alatt kevésnek bizonyult. Több, mint 10 ezer látogató volt, és szerencsére elég sokan érdeklődtek az explainer marketing iránt, így sokszor nem jutott ember azokra, akik megálltak a standunknál, arra meg már pláne nem, hogy a többi kiállítóval építsünk kapcsolatot. Mivel alapszabály, hogy mindenki siet valahová, ezért nem állnak és várnak egy standnál, hogy felszabaduljon egy ember, aki beszélni tud velük. Mi számítottunk erre, ezért egy külön helyen gyűjtöttük is a névjegykártyákat (Give me a quote baby), de ha nem beszéltél valakivel, az azt jelenti, hogy nem volt networking, ezért kb. hidegben kell felkeresni. 
 
Networking, alkohol 
Mindkét nap a kiállítás 5-ig tartott és 4-kor már elég sok standon kicsapták a sört, pezsgőt. Mi is 4 után már kínáltunk pálinkát azoknak, akikkel beszélgettünk. Ezt eléggé szerették :) Mindkét nap kiállítás után a helyszínen volt parti a kiállítóknak, amit egy-egy nagyobb cég szponzorált. Itt szigorúan nem szabad értékesítéssel előhozakodni, nem arról szól.
 
Idegen nyelv 
Angolul nagyon jól kell tudni, ebbe az még belefér, hogy akcentusod van, mi mindenhol elmondtuk, hogy magyarok vagyunk, ez nem probléma. Meg kell tudni érteni mindenkit, aki odajön hozzád, akármilyen kiejtése is van, és mindenkivel kell tudni kötetlenül beszélgetni (tehát nem gépiesen a pitchet tolni).
 
Szervezés, technika 
Egy kiállítás lebonyolítása külföldön folyamatos hibaelhárítással jár, valami sohasem működik, ha pedig elfelejtesz valamit, akkor bonyolultabb kint pótolni, mint itthon. Ezért alapszabály, hogy kell készítened egy listát, ez garantálja, hogy semmi se felejtődjön el. 
 
A technikai dolgokról csak annyi, hogy a Marketing Week Live-on például gyakorlatilag nem volt wifi (mert a sok használó miatt nagyon lassú volt), a 3G pedig drága, lassú és lemeríti a készüléked, amin bemutatod az anyagot. Tehát úgy készüljél, hogy net nélkül is működjön minden, vagy vegyél helyi mobilnetet (de persze lehet, hogy a kiállítás helyén annak sem lesz elég a sávszélessége). Szintén ezen a kiállításon mindenkinek a nyakában volt egy badge, amin rajta a neve, cége, pozíciója és egy vonalkód, amit egy speciális készülékkel lehet leolvasni. Ha a te kiállításodon is van a badge-en vonalkód, mindenképpen szerezz be hozzá leolvasót, mert sok embernél már nincs is névjegykártya, csak nyújtja a badge-ét, hogy scanneld be.
 
 
Ha olyan a szolgáltatásod, hogy azt be kell mutatni számítógépen (mint nálunk a magyarázó animációkat), akkor fontos, hogy a standodon mindenkinél legyen egy tablet. Lehetőleg egy Ipad. Ha ugyanis nem Ipaded van, és mondjuk nem lehet jól hallani a videókat az alapzaj miatt - nálunk ez néha előfordult -, akkor felmerül a látogatóban, hogy miért is nem Ipadet használtok. Pedig egy Ipad a tapasztalatunk szerint lehet halk, a hiba mégsem vet rád rossz fényt, mert ilyen eszközön mutatod be az anyagot.
 
Az Easy Explain Video magyar oldalát itt, míg az angol nyelvűt itt találja.
 

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.