A római turisztikai vezetés úgy gondolta: nem helyes, hogy miközben Olaszország a világ egyik első számú úti célja, addig a derék taljánok hűtlenek hazájukhoz. Az olasz jegybank, a Banca d’Italia adatai szerint tavaly 43 millió olasz töltötte szabadságát egyszer vagy kétszer külföldön. Ez 182 millió, nem Itália földjén termelt vendégéjszakát illetve 13,771 milliárdos bevételkiesést jelent az olasz gazdaságnak.
A harminc másodperces film bemutatja, mi az, amit kihagy a honpolgár, ha inkább a külföldet választja. A filmkockákon Firenze, Róma, Szicília, Milánó és Velence nevezetességei csábítják a nézőt az otthoni nyaralásra. A film alatt Berlusconi kellemesnek tartott hangja búg határozottan a néző fülébe: "Ez a te Olaszországod, fedezd fel, különleges ország, az ég, a napfény, a tenger hazája, de van itt történelem, kultúra és művészet is" A Magic Italy című filmben az olasz miniszterelnök azonban nem látszik.
A jelentések szerint a szereplésről könnyen meggyőzhető kormányfő szívesen és térítésmentesen vállalta hazája reklámozását. A hét szardíniai luxusvillát birtokló Berlusconi jó példával elől járva maga is szívesen tölti vakációját a számára legszebb országban. (MTI)