A moszkvai közlekedési hatóság szerint megépítése után a moszkvai nagy metrógyűrű - amely a harmadik többé-kevésbé koncentrikus vasúti közlekedési "kört" képezi majd az orosz fővárosban - lesz világ leghosszabb városi földalatti vasútvonala, 10 kilométerrel maga mögé utasítva a jelenlegi rekordert, az 57 kilométeres hosszúságú második pekingi metrógyűrűt. Az új moszkvai állomások közül négy átszállóhely lesz, ahol az utasok vagy más metróvonalakra, vagy a 2016 szeptemberében átadott, a felszínen haladó, 54 kilométer hosszú moszkvai központi gyűrűre tudnak majd átszállni.
Az új metrószakasz a 13 milliós lakosságszámot közelítő Moszkva öt kerületében lakók - mintegy 480 ezer ember - közlekedését könnyítheti meg. A tervek szerint 501 milliárd rubel (mintegy 2274 milliárd forint) költségből, Szergej Szobjanyin polgármester szerint 4-5 év alatt kiépülő, 18 átszállóhellyel rendelkező nagy metrógyűrű 20-25 százalékkal tehermentesíti majd a központi állomásokat. A hétfőn átadott új, 10,5 kilométeres szakasszal 212-re nőtt a moszkvai metróállomások száma. Az orosz főváros metróvonalainak hossza együttesen eléri a mintegy 360 kilométert.
Forrás: Turizmus Online / MTI